הפגנת השמאל

מאות התפרעו בתל אביב; חמישה מפגינים נעצרו

לאחר שמאות התפרעו וחסמו כבישים בתל אביב בניגוד לסיכום בין המשטרה למארגני הפגנת השמאל בכיכר רבין, עצרה המשטרה חמישה מפגינים ופיזרה את השאר (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בסיום הפגנת השמאל בכיכר רבין נגד הסיפוח של יו"ש, אמש (מוצ"ש), החלו מאות מפגינים להתפרע ולחסום את הכביש בניגוד לסיכומים הקודמים של מארגי ההפגנה עם המשטרה טרם האירוע. המשטרה עצרה חמישה מפגינים. במהלך ההפגנה נופפו מפגינים בדגלי אש"ף וקראו "לשחרר את עזה".

המשטרה מסרה: "עם סיומה של המחאה בכיכר רבין, קומץ מפגינים נשאר במקום והפר את הסדר תוך שהוא חוסם צירי תנועה. המשטרה הורתה על פיזורם של המפגינים אשר חסמו את הציר ולא שעו להוראות השוטרים. במשטרה הוסיפו: "5 מפירי סדר אשר התנגדו פיזית לפינוי נעצרו ע"י המשטרה ויובאו לחקירה בתחנת המשטרה".

על פי הדיווחים, במהלך פינוי המפגינים הוכה צלם העיתונות תומר אפלבאום בידי שוטרי יס"מ למרות שטען כל העת כי הוא צלם עיתונות ואף עוכב על ידי השוטרים ורק לאחר כמה דקות שוחרר.

בתחילה המשטרה סירבה לאשר את קיום ההפגנה בשל החשש כי מספר המשתתפים לא יאפשר על שמירת הנחיות משרד הבריאות. אך לאחר מחאת גורמי שמאל אישרה המשטרה את קיום האירוע לאחר סיכום מפורט במיוחד עם המארגנים כי יישמר מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין, בין היתר באמצעות סימון מקומות על הקרקע, ולוודא שהמשתתפים עם מסכות על הפנים.

כמו כן, המארגנים גם נדרשו להציב 50 סדרנים במקום, ולתאם עם המשטרה את הגעת האוטובוסים לכיכר מרחבי הארץ. בנוסף נאסר על המפגינים לקיים צעדה במהלך האירוע. הם נדרשו להימנע מנשיאת שלטים או נאומים שבהם יש "דברי הסתה או דרבון לנקיטת פעילות אלימה או מנוגדת לחוק".

כזכור, ביום חמישי הפגינו מאות בכיכר רבין נגד "חוק הקורונה" שמקדמת הממשלה ובתום ההפגנה ירדו לרחוב אבן גבירול וחסמו אותו לשעה ארוכה כלשטענת המשטרה הם התפרעו ותקפו עוברי אורח, השחיתו רכוש ויידו חפצים לעבר השוטרים. 12 מהמתפרעים נעצרו, מתוכם שבעה הובאו לבית המשפט ששלח אותם למעצר בית עד היום, ובנוסף הרחיק אותם מכיכר רבין עד ליום שלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר