25 שנה אחרי

חוות דעת בשב"כ: יגאל עמיר עדיין מסוכן

רבע מאה שחלפה מאז טילטל את המדינה ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, עמיר הכלוא בתא מבודד עדיין מטריד את השב"כ, בשל "בני נוער המזוהים עם הימין", כהגדרתם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמיר בזירת הרצח, משחזר. ארכיון (צילום: לע"מ)

חוות דעת חדשה של שירות הביטחון הכללי קובעת, כי למרות שחלפו 25 שנה מרצח ראש הממשלה יצחק רבין, עדיין נשקפת סכנה מיגאל עמיר, הרוצח.

על פי דיווח כתב 'חדשות 13' אביעד גליקמן, כך נכתב בחוות הדעת של שב"כ: "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו".

"כל זאת, מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא", מסיקים כותבי חוות הדעת מטעם ארגון שירות הביטחון הכללי.

מתברר, כי בשל העובדה שיגאל עמיר נחשב לאידיאולוג נחוש, כזה שמעולם לא הביע חרטה על הרצח שביצע, חוששים בשב"כ כי עלול להפעיל מתוך תאו המבודד בכלא קבוצה הפעילה ותומכת בו מבחוץ.

בתו של רבין: שליש מהעם מאמין בקונספירציה (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

כזכור, עמיר ערער לאחרונה לבית המשפט העליון כדי שיתיר לו לשוחח גם עם כאלו שאינם בני משפחתו מדרגה ראשונה, ודווח כי הוא אף העלה רעיון לארגן תנועה ציבורית שתפעל לשחרורו.

שב"כ, בשל חוות הדעת הזו שגיבש, הביע התנגדות לכל הקלה בתנאי מאסרו, כולל אי מתן אפשרות לקיים שיחות עם בני משפחתו באמצעות ה'זום'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר