בדיון בוועדה

משרד הכלכלה: ייתכן כי מחיר הלחם יתייקר

בדיון שנערך היום בוועדת הכספים, חשף המפקח על המחירים מטעם משרד הכלכלה: "לאחרונה אנחנו מגיעים למסקנה שאולי נצטרך אפילו קצת לעלות את מחיר הלחם" (חדשות)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

במהלך דיון היום (רביעי) בועדת הכספים של הכנסת, אמר המפקח על המחירים, כי ייתכן וכבר בקרוב נראה עלייה במחיר הלחם המפוקח.

הדיון עסק במאפייה בקרית שמונה המעסיקה 120 עובדים ועלולה להיסגר, וזאת על רקע כך שמשרד הביטחון לו סיפקה את מוצריה לאורך שנים, יצא במכרז חדש, ברובו לא זכתה החברה.

את הדיון ניהל ח"כ ינון אזולאי, שפתח את הישיבה: "כל חברי הכנסת הנוכחים ביקשו לדון בסוגיה, כולל יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני שהנושא קרוב לליבו ולא יכול היה להגיע, לכן ביקש ממני לנהל את הדיון. האבטלה בקורונה זינקה פי 3 בקורונה בעיר קריית שמונה, היא עומדת היום על 9%".

"אי אפשר לשמוע את העיר הזו רק בעת מתקפות טילים, היא צריכה סיוע אמיתי, והסיוע הראשוני שאנחנו חייבים לתת, הוא ש-120 עובדים, יישארו במקום עבודתם. מקום המדינה המקום הזה משווק לחם, אסור לתת לעובדים האלה להיות רעבים ללחם".

במהלך הדיון עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח. במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך.

בשלב זה דיבר דוד שטינמץ, המפקח על המחירים, משרד הכלכלה​: וחשף: "לאחרונה אנחנו מגיעים למסקנה שאולי נצטרך אפילו קצת לעלות את מחיר הלחם".

"אז לכן", הוסיף המפקח על הבנקים, "נראה לי מוזר מאוד מחירים טורפניים כאלו - שמגישים במכרז. אין ספק שזה מחיר הפסד".

מנהל התפעול במאפייה בקריית שמונה הסביר: "ההעדפה הלאומית של 15% לא מחזיקה כאשר הזכיין מכר במחיר יותר זול ב-30% מהמחיר המפוקח, כדי שלא תהייה תחרות"

ח"כ ינון אזולאי סיכם את הדיון: "אני מודה לאנשי קריית שמונה על החוזק שלהם בימים הכי קשים. אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהגות משרד הביטחון לפני המכרז, אנחנו מבקשים ודורשים מהמשרד שיכנסו למו"מ ותוך שבוע אנחנו רוצים לדעת מה נעשה, כולל בדיקת האופציה לבטל את המכרז, הכל ע"פ חוק".

במהלך הדיונים (קרדיט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
במהלך הדיונים (קרדיט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
במהלך הדיונים (קרדיט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
במהלך הדיונים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר