פרסום ראשון

הפתעה: הרב נויגרשל ביטל השתתפותו בכנס "קדימה"

הרב מרדכי נויגרשל, המרצה החרדי הנודע, ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בכנס שעורכת מפלגת "קדימה", תחת הכותרת "מדינת ישראל - זהות יהודית במדינה דמוקרטית". הרב נויגרשל ביטל, אבל לרשימת המשתתפים הצטרפו אישים חרדים נוספים שישאו דברים במהלך הסדנא השנויה במחלוקת (חדשות, בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |

הרב מרדכי נויגרשל, המרצה החרדי הנודע, ביטל את השתתפותו בכנס שעורכת מחר (חמישי) מפלגת "קדימה", תחת הכותרת "מדינת ישראל - זהות יהודית במדינה דמוקרטית".

לפני שבועיים נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב נויגרשל יטול חלק בכינוס הגדול של "קדימה".

"הסדנא הזו מתוכננת זה זמן רב עוד הרבה לפני הגל העכור האחרון. הנושא אינו קלישאות התקשורת בענין החרדים אלא זהות יהודית", הגיב הרב נויגרשל לפני שבועיים.

לדבריו, "איני רואה כל קשר בין הנושאים האחרונים לנושא הנידון שהוא ערכי ומהותי עומד בפני עצמו וקשרו לכלל ישראל ולאו דוקא לחרדים. בענין זהות יהודית לכל ציבור שומרי המצוות אמורה להיות דעה אחידה".

אולם כאמור, ברגע האחרון, החליט הרב נויגרשל לבטל את השתתפותו "מסיבות שונות".

הרב נויגרשל ביטל, אולם לרשימה הצטרפו כמה אישים חרדים נוספים, כדוגמת איש התקשורת דודי זילברשלג והסופר משה גרילק.

הסדנא", מבטיחים בקדימה, "תהיה הראשונה בסדרת סדנאות שכל אחת מהן תתמקד באתגר אחר לחוסנה של מדינת ישראל".

וזה ההסבר של לבני לסדנא: "תנועת קדימה בראשותי מחוייבת ליצור ולהוביל את החזון לפיתוח חוסנה של החברה הישראלית, אשר יציע, בצד תפיסה מדינית וביטחונית, תפיסה מעמיקה וכוללת באשר לדמותה הפנימית של החברה בישראל ויתרגם כל אלה לתוכנית פעולה.

"ישראל מחוייבת לצקת תוכן בערכיה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, לעשות שינוי מהותי במערכות הציבוריות במדינה - בראשן מערכת החינוך ולהסדיר את היחסים בין מגזרים שונים בחברה.

"האתגרים אשר אנו עומדים בפניהם הינם מורכבים וההתמודדות עימם מחייבת תהליך עמוק של הקשבה ושיח שיטתי ורציני עם קבוצות וזרמים רבים ככל האפשר בחברה הישראלית.

"לשם כך נקיים סדרה של סדנאות פתוחות שכל אחת מהן תתמקד באתגר אותו אנו מזהים כבעל חשיבות לחוסנה של החברה הישראלית. סדנאות אלו תאפשרנה העמקה הדדית כמו גם מתן במה לדעות שונות בתוך קדימה ומחוצה לה".

במהלך הסדנא, שתימשך לכל אורך היום, יישאו דברים אישים שונים, ראשי ארגונים, ופעילי זכויות אדם. לבני עצמה גם תיטול חלק פעיל בסדנא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר