מבצע החיסונים

הפרויקטור: "אין תופעות לוואי שלא הכרנו"

פרוייקטור הקורונה, סלמאן זרקא התייחס היום אל מבצע החיסונים ואל המאמצים להימנע מסגר נוסף וחידד: "אלו הרגעים האחרונים שלנו על מנת להימנע מסגר" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

פרוייקטור הקורונה, סלמאן זרקא התייחס היום (שני) ברקע התחלואה הגוברת בקורונה למאבק, ההנחיות החדשות והמאמצים להימנע מסגר נוסף.

"כולנו צריכים לעשות מאמץ גדול כעת – גם לשמור על הנחיות ולהקפיד על תו ירוק, מסיכה, והקפדה על בידודים, וגם להימנע מהתקהלויות. אנחנו ברגע הכרעה – אלו הרגעים האחרונים שלנו על מנת להימנע מסגר". אמר.

זרקא התייחס אל מאמצי משרד הבריאות וההנחיות חדשות אשר נבחנות: "אנחנו בהחלט מודאגים ובוחנים אפשרויות של להדק הגבלות התקהלויות ולצמצם אותן בחתונות ואירועים אחרים".

"הנשק הכי טוב הוא לצאת ולהתחסן, לא משנה אם חיסון ראשון, שני או שלישי. חיסונים זה הנשק הטוב ביותר נגד נגיף הדלתא, קורונה, היינו שם לפני חודשיים ועכשיו צריך לתת כתף". אמר.

זרקא הוסיף וחידד כי ישנו הבדל בין חתונות לאירועים אחרים: "יש שוני בין אירועים שונים, כמו חתונה ומשחק כדורגל. בחתונה רוקדים, מסתובבים, הולכים, ולכן היכולת להדביק אחד את השני יותר גדולה. שם צריך עוד יותר לבחון את כמות האנשים מאירועים מהסוג הזה, בטח שמבפנים וגם מבחוץ. מנגד, בכדורגל ובכדורסל יש תו ירוק. המשתתפים יושבים במקומות מסומנים, עם מסיכה וללא אוכל. לכן מידת הסיכון היא יותר נמוכה".

למרות זאת, זרקא סייג: "אנחנו מנסים לאזן בין חיים לבין שמירת החיים, אך ככל שהתחלואה תעלה, כמות האנשים שייכנסו למגרש תצטמצם".

בהתייחס אל מבצע החיסונים השלישי אמר: "ראינו שבמנה השלישית אין תופעות לוואי שלא הכרנו, וגם באופן יחסי יש פחות תופעות לוואי מאשר במנה השנייה", אמר. "בינתיים התחלנו לראות תוצאות חיוביות". הוסיף.

"בנוסף, נכון לרגע זה לא אושפז אף אדם שקיבל חיסון שלישי. הם לא נמצאים בין 530 החולים הקשים או בין 90 החולים המונשמים. לכן, לפי הנתונים שלנו אנו רואים יעילות במנה השלישית". בהתייחס להגדלת קבוצות המתחסנים אמר: "בעוד שבועיים נתכנס מחדש, נציג נתונים, מחקרים ונבחן את הרחבת הקבוצות".

"חשוב בחלק הזה לומר, שממש ברגעים אלה עוברים את מיליון המחוסנים במנה השלישית. נמשיך לעשות את זה כחלק מהמלחמה של כולנו בנגיף הזה".

לסיום קרא לאזרחים שעדיין לא התחסנו להושיט כתף: "אני רוצה בהזדמנות זו לקרוא למיליון שלא נתנו כתף אפילו לא פעם אחת – זו ההזדמנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר