חיסול המחבל והסערה

אחרי חקירת הלוחמים: אלאור אזריה שובר שתיקה

"מציע לכל מבקרי החיילים לעמוד באותם מקומות, נראה את ההחלטות שלהם בזמן אמת", התבטא בריאיון חריג אלאור אזריה, שחיסל מחבל ונשפט למאסר • והאם יש לו כוונות להיכנס לפוליטיקה? (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
קיבל הצעות לפוליטיקה, ודחה. אזריה (צילום: Avshalom Sasoni/POOL)

אלאור אזריה, סמל בצה"ל לפני כשש שנים, שירה למוות במחבל שנפצע קשה לאחר שדקר את אחד המחבלים ועורר סערה, התייחס השבוע בצעד חריג לתקרית שארעה בשבת האחרונה עם שני לוחמי מג"ב שהרגו את המחבל סמוך לשער שכם. שני הלוחמים, כזכור, נלקחו לחקירה ונשקיהם נלקחו מהם לכמה שעות, והיום התיק נגדם נסגר.

"ברוך השם שהחיילים יצאו בשלום", הגיב אזריה בראיון שהעניק לשבועון 'כפר חב"ד', שהתפרסם הבוקר (חמישי). "זו בושה שבכלל חוקרים אותם על אירוע מבצעי. דעתי היא, שאם אתה מספיק חזק וגיבור לשלוח אותם לשם - ובמקרה הזה מדובר במדינה, תהיה מספיק איתן לעמוד מאחורי ההחלטות שלהם, החיילים בשטח".

לדבריו, "גם באירוע שלי הציבור היה לצידי לגמרי, ואני מודה מאוד על התמיכה. עד היום אני מקבל תמיכה ואין כמו העם שלנו. בסיפור הנוכחי הלוחמים קיבלו גיבוי שהם היו חייבים לקבל מהמפקד שלהם, ומעוד מפקדים בכירים. ברור שזה ייגמר בכלום וכל הרעשים מסביב חסרי משמעות. זו בדיחה עצובה שלקחו להם את הנשק ושהם עברו חקירה באזהרה".

כשנשאל כמה האירוע הזה מלווה אותו עד היום, השיב אזריה: "ברוך השם אנשים מחזקים תמיד".

הוא הוסיף וחשף כי בכוונתו להוציא ספר. "כל מי שמרגיש רחמים על מחבל שנפל וכל השטויות הללו, חבל", אמר. "בקרוב אני מוציא ספר על זה ואני מבטיח לך שאנשים הוגנים יישארו עם פה פעור. ושוב, מי שחושב שזה מחבל מנוטרל, אני מאחל לו להסתובב ליד מחבל מנוטרל כזה, ואז נראה מה הוא יגיד".

כנשאל אם בכוונתו להיכנס לפוליטיקה, הגיב באופן חד משמעי: "לא, חס ושלום. טוב לי כמו שאני, בעולם של התנורים. היו כל מיני הצעות ודחיתי אותן. אני לא מתחבר לעולם של הפוליטיקה וזה עולם מלוכלך בעיניי. בכל מה שאצליח בו, תמיד אתן לחיילים. הם בראש הפירמידה".

בסיום השיחה סיפר אזריה על המפגשים שלו עם אנשי חב"ד בתקופת שירותו בחברון. "האמת שחב"ד שם דואגים מאוד לחיילים. יש את ה'רץ חב"ד' שמביאים לחיילים חטיפים בלילה ושתייה קרה וחמה, והם גם עושים על־האש מדי פעם ועוד דברים. אלה דברים שלא שוכחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר