סוכרת חרדית

משרד הבריאות פרסם נתונים מוטעים על החרדים

משרד הבריאות פרסם נתונים מוטעים ביחס לפערי התחלואה בסוכרת בין המגזרים, והערב מבהיר; מוקדם יותר תקף ח"כ אורי מקלב: "אין שום תוכנית במשרד הבריאות בנושא הזה לציבור החרדי" (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שגיאה מביכה: משרד הבריאות פרסם נתונים מוטעים ביחס לפערי התחלואה בסוכרת בין המגזרים והיום (שלישי) הוא מוציא הודעת הבהרה ותיקון.

בהודעה שפורסמה אמש ביחס לפערי התחלואה בסוכרת בין המגזרים, נפלה טעות, בהודעה נכתב כי לצעיר חרדי סיכוי של פי 15 לחלות בסוכרת.

אלא שהערב פרסם המשרד כי הנתון הנכון הוא שלצעיר חרדי סיכוי של פי 1.5 לחלות בסוכרת ביחס לצעיר שאינו חרדי ולא הנתון כפי שפורסם.

ח"כ אורי מקלב נגד משרד הבריאות

מוקדם יותר היום חבר הכנסת אורי מקלב תקף בוועדת הרווחה של הכנסת את משרד הבריאות ואמר כי עד לרגע זה אין שום תוכנית בריאותית ייעודית לציבור החרדי.

בדבריו התייחס מקלב לדו"ח המוטעה שפורסם אמש לפיו אחוזי התחלואה בסוכרת גבוהים יותר בציבור החרדי, ואמר: "סיכוייו של צעיר חרדי לחלות בסוכרת גבוהים בחמישה עשר אחוזים מצעיר שאינו חרדי, וזאת בגלל מזונות שאינם בריאים שצורכים"

מקלב המשיך והסביר, "הם טוענים כי האוכלוסיה החרדית צורכת מזונות מזיקים וזה מגיע מתוך עוני, לא מדובר במשפחות עניות אלא כאלה שההורים עובדים. אין שום תוכנית במשרד הבריאות בנושא הזה לציבור החרדי, וכבר מה שכן יש היא תוכנית דלה מאוד בזמן שצריך הרבה יותר""

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר