טעות מביכה

בעקבות בדיקה שגויה: בת 41 אושפזה במחלקת קורונה

היא פונתה בכלל בגלל חשש לשבץ מוחי, אך טעות בתוצאות הבדיקות הוביל אותה אל מחלקת קורונה • אחרי יממה במחלקה הסגורה היא טוענת לזלזול מחפיר ותובעת (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מחלקת קורונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נ', אישה בת 41, פונתה לבית החולים איכילוב בעקבות חשש לשבץ מוחי, אך בשל תוצאות שגויות לבדיקה שעשתה, אובחנה כחולת קורונה - ופונתה למחלקת הקורונה. כך על פי הפרסום ב-N12.

במשך כיממה שהתה במחלקת הקורונה. נ' סיפרה כי במשך שנתיים נשמרה מאוד מפני הידבקות בנגיף עקב מחלת האסטמה ממנה היא סובלת וכן בגלל גילם המבוגר של הוריה.

עד כה, בבדיקות אנטיגן שעשתה לאחר שחרורה מבית החולים, התוצאות היו שליליות, אך היא לא נבדקה בבדיקת PCR.

נ' טוענת למחדלים נוספים בטיפול במחלוקת, לטענתה התלוננה במשך זמן רב על תחושת מחנק בחדר אך הצוות לא הגיע. בנוסף סיפרה כי לאחר שפונתה למחלקת הקורונה המטופלת ששהתה לצידה מתה ולמרות שעדכנה בכך את הצוות הרפואי הוא התעכב והיא שהתה חצי שעה על יד גופה מתה.

בעקבות המקרה, נ' פנתה להליכים משפטיים.

עורך דינה פאר מסר: "מדובר במקרה חמור מאין כמותו. מרשתי, אמא לשלושה ילדים, הקטן מהם בן 4, בת להורים מבוגרים, הקפידה הקפדה יתרה לשמור על ההנחיות, חוסנה שלושה חיסונים. גם את ילדיה הגדולים יותר - דאגה לחסן. עקב רשלנות ברורה שיהא זה עוול להנמיך את חומרתה לגדר טעות, היא מונחתת היישר לזרועותיו הלופתות של הנגיף הארור. תסמיניה לא היו קוהרנטיים עם תסמיני הקורונה השכיחים שכן מלבד עיוות בפנים לא חשה בתסמין כלשהו והגם שבקבלתה הופעל נוהל שבץ, מסרו לה כי לאור היותה חיובית העיוות הוא תוצאה של הקורונה בסבירות גבוהה.

"במהלך אשפוזה נאלצה להיחשף אף לחולה מבוגרת ששכבה ללא רוח חיים זמן רב לידה והלכה לבית עולמה כתוצאה מהנגיף", מוסיף עו"ד פאר. "קצרה היריעה מלהכיל את הצונאמי הנפשי שנחת עליה השווה לטראומה של ממש. הן מעצם העובדה שסביר כי נדבקה בנגיף והן מעצם העובדה כי על אף היותה צעירה חוותה אירוע מוחי הגם שהיה קל - מהווה צומת דרכים קשה לכל אדם בריא וצעיר".

"לכך להוסיף את החרדה שמא הדביקה את ילדה בן ה-4 וכן את כל חבריה לעבודה אשר מצידם נתקפו בחרדות בריאותיות וכלכליות ובכלל ואולי הקשה מכל – ניתוקה משלושת ילדיה למשך ימים ולשווא. על כן, בכוונתנו למצות את כל זכויותיה אל מול המוסד הרפואי בסיום איסוף הראיות".

תגובת בית החולים איכילוב: "ב-8 בינואר אושרו במעבדה 7 תשובות שגויות לבדיקות שנעשו ב-7 בינואר. השגיאה אותרה בתהליך בקרה שגרתי. הדגימות נבדקו בשנית והתשובות הועברו מיידית לכל הנבדקים. המקרה תוחקר באותו יום: לא היו חולי קורונה שאושפזו במחלקות רגילות בעקבות הטעות. מטופלת אחת אושפזה בעקבות התשובה השגויה במחלקת קורונה.

"הצוות לא התעלם מפניותיה. כשהתלוננה על החום בחדר נקרא למקום טכנאי מיזוג אוויר והדבר תוקן. לצערנו, קשישה חולת קורונה במצב קריטי, עם מחלות רקע רבות, נפטרה במהלך אותו לילה, לאחר שטופלה במסירות רבה על ידי הצוות, שנמצא במחלקה כל העת. הנהלת המחלקה ובית החולים הביעו התנצלותם בפני המטופלת על הטעות שקרתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר