מחשבים מסלול

הערכה: כמיליון בתים בישראל בסכנת קריסה ברעידה חזקה

שתי רעידות האדמה, שהורגשו באופן משמעותי בצפון הארץ בתוך פחות מיממה, הובילו לחישוב מסלול מחדש • בפיקוד העורף קיימו אתמול הערכת מצב • ההערכה: כמיליון בתים בישראל בסכנת קריסה במצב רעידה (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רעידת אדמה (צילום: shutterstock)

לפי ההערכות, בישראל ישנם כמיליון מבנים הנמצאים בסכנת קריסה במקרה של רעידת אדמה חזקה. כך פורסם אמש ב'חדשות הערב' ב'כאן 11'. לפי הדיווח, הנושא, שעליו אחראיות הרשויות המקומיות לצד רשות החירום הלאומית, הוזנח במשך שנים.

כזכור, אתמול (ראשון) בשעת צהרים מוקדמת הורגשה רעידת אדמה בצפון. כ-12 שעות קודם לכן רעדה האדמה פעם נוספת, בעוצמה מעט גבוהה יותר, ביישובי הצפון - מה שהגביר את מפלס החשש בקרב הרשויות מרעידה קרובה משמעותית ומסוכנת.

במהדורה המרכזית של חדשות 12 פרסמו אתמול את הערים בארץ הנמצאים בסיכון גבוה להיפגע ברעידת אדמה קרובה בישראל, שגובשה בדיון שהתקיים בשבוע שעבר במשרד הבינוי והשיכון. הערים הן קריית שמונה, צפת, טבריה, חצור, מגדל העמק, עפולה, קצרין, ראש פינה, בית שאן ואילת.

אמש קיים מפקד פיקוד העורף, האלוף אוריק דורין, הערכת מצב, ובו חידדו את ההנחיות בזמן רעידת אדמה. לפי ההנחיות, שפרסמו בפיקוד העורף, על השוהים במבנה בזמן רעידה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר