שינוי בשכר המינימום

הממשלה אישרה את תוכנית העלאת השכר

למרות ההתנגדות: אחרי שוועדת השרים לחקיקה אישרה את "עסקת החבילה" במשק, שגולת כותרתה היא העלאת שכר המינימום התקוע, הממשלה אישרה אותה היום סופית (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שוועדת השרים לחקיקה אישרה את "עסקת החבילה" במשק, שגולת כותרתה היא העלאת שכר המינימום התקוע, הממשלה אישרה אותה היום (ראשון) סופית.

ההצעה אושרה למרות הביקורת הפומבית במהלך הישיבה מצד השרות מטעם מפלגות העבודה ומרצ, מיכאלי וזנדברג שהתנגדו. בכחול לבן, העבודה ומרצ דורשים לשנות את הסעיפים, ובעיקר את הדבר המרכזי: העלאת שכר מינימום בשכר נמוך של של 600 שקל למשך 5 שנים.

בסעיפי התוכנית ניתן למצוא את העלאת שכר המינימום בדרך איטית במיוחד, לסכום נמוך במיוחד: מ-5,400 שקלים כיום - ל-6,000 בעוד כמעט ארבע שנים, בדצמבר 2025, וכל זאת בארבע פעימות. בנוסף, יתוקן חוק חופשה שנתית, ויתווסף יום חופשה לכל עובד המועסק עד חמש שנים במקום העבודה. צעד נוסף הוא תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה, שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה טוב יותר עבור העובד, צעד משמעותי במיוחד עבור משפחות חרדיות.

השרה תמר זנדברג אמרה: "העלאת שכר המינימום שנמצאת כרגע בעסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא עלייה. צריך לשפר את ההצעה, כי בשכר המינימום כל שקל זה שקל שיוצא לצריכה, ולכן תורם להמשך הצמיחה. לגבי הסעיף שנוגע לכנסת, אין לו מקום. הכנסת היא לא חותמת גומי".

בעקבות הודעת הממשלה, תנועת עומדים ביחד המובילה את קמפיין מינימום 40 מסרה: "בעוד רוב מובהק של חברי הכנסת ורוב עצום בציבור תומכים ביוזמה להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה, החליטה הממשלה היום לדרוס את סמכותה של הכנסת, להפוך אותה לחותמת גומי, ולשלוח 2 מיליון שכירים למציאות בה הם מתקשים לגמור את החודש".

"ההחלטה לאשר עסקת חבילה שכוללת הפחתה למעשה ושחיקה של שכר המינימום, במקום העלאה שלו, מלמדת על אטימות וניתוק אצל שר האוצר. מדובר על הכרזת מלחמה ואנחנו נצא אליה. אנחנו קוראים לסיעות שהתנגדו להצעה בממשלה לפעול באותו האופן גם בכנסת יחד עם שותפים נוספים בקואליציה ובאופוזיציה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר