נערכים לגל הגירה

זינוק במספר המבקשים עלייה: חסמים הוסרו ליהודי אוקראינה

משרד העלייה והקליטה תיקן הנחיות שונות, בשל בהילות המלחמה, ובמטרה לאפשר עלייה קלה ליהודים שנוטשים את המדינה המופגזת. השרה תמנו שטה: "ערוכים לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מטוס בנתב"ג. אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

כמעט יממה חלפה מאז רוסיה החלה בפלישתה לאוקראינה, והתקדמות הצבא לכל אזורי אוקראינה מגבירים את החשש באירופה מגל הגירה גדול, ובירושלים דוחקים בישראלים שעדיין נמצאים במדינה לעזוב אותה מייד, דרך מעברי הגבול עליהם הודיע משרד החוץ, למספר מדינות השוכנות בגבולה של אוקראינה המופגזת.

בעדכון שפרסם הערב (חמישי) משרד העלייה והקליטה נמסר כי חל זינוק במספר הפניות של יהודים המעוניינים לעלות לישראל או של ישראלים המבקשים לשוב ארצה.

אל שגרירות ישראל באוקראינה, שנמצאת כעת בלבוב אחרי שפונתה מקייב לפני מספר ימים, פנו כ-400 בני אדם לעומת 60 שהיו הבוקר, ודרך מערכת פניות הציבור ישנן עשרות פניות כשרובן הן פניות של הישראלים. על אף שבלבוב יש שלושה קונסולים, נבחן הצורך בקונסול נוסף, בקישינב, בירת מולדובה.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, הנחתה על צוות בין משרדי המורכב ממשרד הקליטה, רשות האוכלוסין וההגירה, נתיב והסוכנות היהודית, להסיר חסמים בירוקרטיים במטרה שתתאפשר קבלת אשרות עלייה גם בצורה דיגיטלית ותסייע "כמה שניתן" למבקשים להגיע ארצה, זאת לצד תגבור כוח האדם באגף הקליטה בנתב"ג ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף וכלל הגורמים לקליטת העולים.

בין הדברים שוחחה תמנו שטה עם הרב משה אסמן, אחד מרבני הקהילות היהודיות באוקראינה, ואמרה לו כי "שערי מדינת ישראל פתוחים עבור כלל היהודים באוקראינה. ישראל היא הבית שלהם ומשרד העלייה יסייע לכל יהודי שמבקש לעשות עלייה ולישראלים התושבים החוזרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר