דרמה במשפט נתניהו

דרישת הפרקליטות: לחקור את פילבר כעד עוין

בעקבות הפער בין עדותו של עד המדינה שלמה פילבר בחקירה, לבין עדותו בבית המשפט,. התובעת בתיק 4,000, ביקשה היום מהשופטים, להכריז על פילבר כעד עוין (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מנכ"ל משרד התקשורת ובעל חברת הסקרים שלמה פילבר, המשיך היום (שלישי) להעיד - כעד המדינה בתיק 4,000 במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

פילבר, מעיד על הצד הרגולטרי בעסקה שרקמו לכאורה נתניהו ויו"ר בזק לשעבר שאול אלוביץ', פילבר אמור להעיד עוד מספר ימים ובהמשך צפוי לעבור חקירה נגדית.

בבית המשפט התרחשה היום דרמה, כאשר התובעת בתיק, יהודית תירוש, דרשה מהשופטים להכריז על שלמה פילבר כעד עוין.

עו"ד תירוש, אמרה בבית המשפט, כי בשל הפערים בין עדותו של פילבר בחקירה לבין העדות בבית המשפט היום - בנוגע לניגוד העניינים של נתניהו, היא חושבת שבשלה העת לאפשר לפרקליטות לחקור אותו בחקירה נגדית, וזאת למרות שהחקירה הנגדית צפויה להיות בעוד מספר ימים, בתום העדות של פילבר. מי שיכריעו בסוגיית "העוינות" של פילבר, הם שלושת השופטים במשפט נתניהו, כאשר הסנגורים, צפויים להתנגד לבקשתה של התובעת.

פילבר הסביר לשופטים לאחר הבקשה: "אני באתי לפה לתת עדות אמת, אני לא רואה את עצמי כעד עוין ואני לא מתכוון לסתור את מה שאמרתי בחקירתי במשטרה. ניסיתי לדייק נקודה שחשבתי שהיא יצאה מפרופורציה. אני מאשר את עדותי במשטרה ואמשיך לתת את גרסתי, זה קשה לי נפשית וזה נושא שהוא מורכב".

יצוין, כי המשמעות שפילבר יהפוך לעד עוין, היא, שיעשו שימוש בחקירה שלו במשטרה להליך המשפטי, וכי מה שהוא אמר בבית משפט יחשב כדברי שקר, והפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום על חלקו בתיקי נתניהו.

חברי הכנסת של הליכוד מיהרו להגיב על החלטת תירוש; חברת הכנסת מירי רגב אמרה: "‏התובעת צריכה להודיע שהשיטות שהמשטרה פעלה בהן כדי להוציא מידע שקרי ממומו פילבר, הן הבעיה. פילבר הוא לא עד עוין, החוקרים הם עוינים". מיקי זוהר הגיב: ‏"מי יותר עוינים? העדים או הפרקליטות?".

קודם לכן העיד פילבר ואמר, כי הוא קיבל בזמן כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת מעטפה סגורה מאחד מהיועצים של נתניהו, שם היו מאמרי דעה שפורסמו בזמנו באתר וואלה על נתניהו והיה ניתוח האם המאמרים היו חיוביים או שליליים, את המעטפה הוא התבקש להעביר לידיו של אלוביץ'.

פרקליטו של נתניהו, היה מרוצה והסביר, כי ההעברת המעטפה דרך פילבר, מלמדת כי לנתניהו ולאלוביץ' לא היה ערוץ תקשורת ישיר, אלא רק על ידי מתווכים.

כאשר נשאל פילבר על ידי התובעת מדוע אמר בחקירה, שהוא העביר את המעטפה, כי הרגיש חובה לראש הממשלה והוא העדיף להתרחק ולא לשמוע על המעטפה, על כך השיב פילבר היום בבית המשפט: "כל הסוגיה של וואלה תקשורת לא הייתה נוגעת אלי ואני גם לא התעסקתי עם זה. לא ראיתי בכך כל חשיבות, פשוט נקלעתי לסיטואציה שהיה לי מגע עם אנשי וואלה, אך אני עשיתי את חובתי ומיד לאחר מכם התנתקתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר