התיעוד המקומם

בכיר בשב"כ: זו הסיבה שהמחבל קיבל סיגריה

זמן קצר אחרי לכידת שני המחבלים שביצעו את פיגוע הטרור באלעד, קיבל אחד מהם סיגריה לעשן, התיעוד עורר זעם רב ברשתות. בכיר בשב"כ הסביר בריאיון ל-N12 את הסיבה (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחבל, והסיגריה אחרי התפיסה (צילום: לפי סעיף 27 א')

התיעוד שעורר זעם: זמן קצר אחרי לכידת שני המחבלים, שביצעו את פיגוע הטרור באלעד בסוף השבוע, קיבל אחד מהם סיגריה לעשן, התיעוד עורר זעם רב ברשתות.

רבים ברשתות החברתיות הביע זעם נוכח מה שנתפס, לדעתם, כמתן פינוק למחבל, שרצח בדם קר שלושה יהודים. חבר הכנסת אופיר סופר אף תקף בציוץ בטוויטר. "הם צריכים להינמק בכלא עד יומם האחרון, לא עם סיגריה", כתב.

אילן שגב, רכז שטח ובכיר לשעבר בשב"כ הסביר בריאיון ל-N12 מה הסיבה בגללה ככל הנראה המחבלים קיבלו את הסיגריות.

"חלק מהטיפול באנשים שנעצרים, בוודאי כאלה שהולכים לקראת חקירה, זה לנסות ולתת להם תחושה של נינוחות ולהרגיע אותם", הסביר, "אני מניח שהשניים האלה היו במתח גבוה מאוד מאז הפיגוע ועד היום, כי הם הסתתרו וברחו. אולם, מרגע שאתה מרגיע את הנחקר, כשהוא יגיע למתקן החקירות יהיה הרבה יותר קל לשבת ולדבר איתו, זה חלק מהעבודה".

אילן הבהיר: "נכון, זה רוצח מתועב שכל אחד מאיתנו היה רוצה לתת לו שתי סטירות - אבל בשלב הזה, שאתה רוצה לחקור אותו ולהוציא ממנו הרבה מידע, ההתייחסות אליו היא שונה".

"אני די משוכנע שזו הסיבה. מסיטואציות רבות שהייתי בהן, עצרנו מחבלים לא פחות מתועבים מהשניים האלה - וביום המעצר הם קיבלו יחס טוב. זה לא בא בגלל שאנחנו חושבים שזה מגיע להם, אלא בגלל שזה נועד להביא אותם יותר מרוככים לחקירה, ולהוציא מהם כמה שיותר פרטים. זה חלק מהעניין".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר