הסיכון עולה

בחודשיים האחרונים: בישראל התגלו שני מקרי הידבקות בזיקה

הנגיף המסוכן במיוחד לנשים הרות התגלה בקרב שני חוזרים מטיול בתאילנד. הרופא שטיפל בשניים הזהיר כי פתיחת השמים אחרי הקורונה העלתה סיכון להידבקות במחלות נוספות שאינן נפוצות בארץ (חדשות, בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נגיף זיקה (צילום: shutterstock)

שני מקרים לפחות של הידבקות בנגיף הזיקה, המסוכן במיוחד לנשים הרות, התגלו בישראל בחודשיים האחרונים, אצל גבר ואישה שחזרו מתאילנד. כך פורסם הבוקר (שני) ב'כאן חדשות'.

לפי משרד הבריאות, מחלת הזיקה היא מחלה נגיפית המועברת בעיקר על ידי עקיצות יתושים. המחלה לרוב קלה או נטולת תסמינים. הסיכון הוא כאשר אישה שנדבקה בנגיף זה במהלך היריון עלולה להעביר את הנגיף לעובר, וכתוצאה מכך יגרמו מומים נוירולוגיים ליילוד, ביניהם התפתחות מוגבלת של המוח. במקרים נדירים זיקה עלולה לגרום לסיבוכים נוירולוגיים אצל מבוגרים.

התסמינים למחלה הינם חום, פריחה, כאבי פרקים, ו/או דלקת של לחמיות העיניים. רק 1 מתוך 5 אנשים מפתח תסמינים. הרוב לא יפתחו תסמינים כלל.

השניים שאומתו כחולים בישראל, כאמור, חזרו מטיול בתאילנד, הפרופסור אלי שוורץ מבית החולים שיבא, שטיפל בשניים, אמר כי הסיכון להידבקות בזיקה ובמחלות נוספות שאינן נפוצות בארץ עולה כעת, לאחר פתיחת השמיים מחדש ובצל ירידת התחלואה מקורונה.

ב'כאן' חדשות דווח עוד כי בחודשים האחרונים התגלו שלושה מקרים נוספים לפחות של הידבקות בזיקה בקרב מטיילים מגרמניה ומבריטניה שביקרו בתאילנד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לכאן חדשות כי קיים סיכון להידבקות בנגיף בקרב מטיילים במדינות שבהן אותר הנגיף בעבר, כולל במזרח אסיה ובדרום אמריקה. במשרד הדגישו כי עיקר הסכנה בהדבקה בנגיף הזיקה הוא בשל השפעתו על התפתחות העובר במשך ההיריון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר