הזמין רצח?

איווט ליברמן הגיש קובלנה פלילית נגד יוסי כמיסה

העדות החמורה של יוסי כמיסה, שהעיד כי ליברמן הציע לו מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב: היום, ליברמן הגיש קובלנה פלילית ואמר: "אני לא בטוח שהוא יציב בנפשו" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן, הגיש היום (שני) קובלנה פלילית בבית משפט השלום בפתח תקווה, כנגד מי שאמר שהיה עוזרו לשעבר, יוסי כמיסה, שטען, כי ליברמן הזמין אותו לרצוח ניצב במשטרה תמורת מאה אלף דולר.

קובלנה פלילית, זה הליך שכל אזרח יכול להגיש, באופן מעשי זה אומר שהוא מבקש לנהל משפט פלילי נגד האזרח שנגדו הוא הגיש קובלנה, במידה ויקרה מצב והאזרח יורשע - יהיה זה כאילו המשטרה או הפרקליטות הגישו כתב אישום כנגד אותו אדם, אך ההוכחה הנדרשת מליברמן נגד כמיסה, היא גבוהה יותר מאשר תביעה רגילה.

כך או כך, היום כאמור הגיש ליברמן באמצעות עורכי דינו ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון קובלנה פלילית נגד כמיסה, שם נטען: "מה שטוען כמיסה לא קרה מעולם. מר ליברמן לא פנה לנאשם והציע לו סכום כלשהו כדי לרצוח מאן דהוא. מדובר בפרי דמיונו הקודח של הנאשם. הדברים המצוטטים הינם דברי לשון הרע, שקריים לחלוטין, שפורסמו מתוך כוונה לפגוע בקובלים, כאשר המערכת הפוליטית בעיצומה של מערכת בחירות".

יוסי כמיסה (צילום מסך: מתוך 'שישי עם איילה חסון' ב'חדשות 13')

בכנס המשפט שנערך היום אמר ליברמן על העדות והעד: "כמיסה, הוא בן אדם שהוא מעליל עלילות סדרתי - מעליל עלילות נגד רן בן ברק, האיש הגיש תלונה נגד יוסי בן חנן ומשרד הביטחון. כשהגיע בעבר לבית המשפט העליון - זרקו אותו מכל המדרגות. האיש מעולם לא היה עוזר שלי. זה נכון שהסתובב במפלגה, ניסה להשתבץ ברשימה לכנסת אבל מעולם לא היה עוזר בשום שלב. אני אגב גם לא בטוח שהוא יציב בנפשו".

על הטענה של כמיסה כי היה עוזרו, אמר ליברמן: "האיש מעולם לא היה עוזר שלי. נכון שהסתובב במפלגה, אבל מעולם לא היה עוזר בשום שלב. ברור שהכול המצאות. הדברים יתגלגלו בבית משפט".

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', אתמול נערכה התייעצות ראשונית מצומצמת בפרקליטות, שבמסגרתה הוצגה גרסתו של יוסי כמיסה נגד ליברמן.

לאחר הישיבה הראשונית הוחלט כי ייעשו כמה בדיקות ראשוניות כדי לראות אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין. אך יחד עם זאת, טרם הוחלט על פתיחת הליך בדיקה מקדימה

באתר ווינט צוטטו הערכות של משפטנים בכירים, בהן נטען כי המשטרה לא תפתח בחקירה נגד ליברמן וזאת מכיוון שחלה כבר התיישנות על המקרה - אם קרה וכעת מדובר במילה של ליברמן מול מילה של כמיסה, מה גם שלכמיסה אין כל תמיכה ראייתית כמו הקלטות, או צד שלישי שמאשר את קיום השיחה.

כזכור וכפי שדווח, לפני יותר מחודש וחצי, פורסם בחדשות 13, כי ישנו אדם שמקורב לאיש ציבור, הטוען שהוא ניסה לשדל אותו לרצוח ניצב במשטרה, הפרטים הועברו למשטרת ישראל כדי שתפתח בחקירה, אך זו לא פתחה, העוזר לשעבר שראה שכלום לא נעשה עם העדות שלו, החליט להתראיין בפנים גלויות עם שמו ועם שם הבכיר.

בריאיון שהעניק העוזר לשעבר, יוסי כמיסה - שהיה בכיר במג"ב, ביום שישי לאיילה חסון, הוא סיפר על המקרה: "לקראת סוף 2001, שפרשתי מתפקידי במשטרה, ליברמן היה שר התשתיות והוא מינה אותי למתאם השר. בימים ההם ליברמן היה משוכנע שרודפים אחריו. "הוא ידע שמשטרת ישראל רודפת אחריו ועוקבת אחריו. הוא ידע שהם מחפשים אותו והייתה לו כנראה סיבה להילחם בהם והוא ניסה בכל דרך להילחם באנשים האלה שמחפשים את האמת".

כמיסה סיפר על המקרה בפרוטרוט ואמר: "ישבנו בבית עופר ודיברנו על נושא המשטרה, וראיתי שהוא היה בלחץ. 'אני מוכן לשלם 100 אלף דולר, לרצוח את אותו ניצב'. אני נדבקתי לכיסא באותו רגע. אמרתי לו 'תגיד לי, מה, אתה השתגעת?'".

"כולם זוכרים את החקירות שהיו על ישראל ביתנו, עליו במיוחד, בתקופה הזאת. כולנו יודעים מה היה באגף החקירות באותה תקופה, ליברמן ידע שהם עוקבים אחריו והוא ידע שהם מנסים לתפוס אותו. היו עליו גם האזנות, הוא ידע. הוא היה מעורב במה שקורה מול משטרת ישראל. היה לו גם מידע מבפנים. הוא היה באמוק, ובטירוף על הסיפור הזה".

כמיסה הוסיף וסיפר על הדרמה: "אני הייתי צמוד אליו בכל מה שקורה עם משטרת ישראל. אתם לא מבינים איזו שנאה יש לו למשטרת ישראל. אני לא המצאתי את השנאה של ליברמן למשטרת ישראל. זה היה קיים".

כדי לחזק את העדות הדרמטית שלו אמר כמיסה: "אני מוכן להיבדק בפוליגרף על זה. זו לא אגדה וזה לא היה איזה סתם התלוצצות. זו הייתה הכוונה".

"הקצין הזה היה הראש", הוסיף כמיסה לספר, "הוא היה המוח. ככה הוא הגדיר אותו. האיש הזה, מבחינתו, היה סדין אדום, לא רק הוא. עוד שני קצינים שהוא הסתכל עליהם בצורה מאוד קשה, ליברמן רצה להוריד אותו כי הוא הוביל את כל המערכת הזאת, הוא היה האיש הדומיננטי בסיפור שלו".

על פי איילה חסון, הניצב שדובר עליו הוא סנדו מזור, החוקר הראשי של פרשת בר-און-חברון שהמליץ לפני יותר מ-25 שנים להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, ליברמן ודרעי בגין המעורבות בפרשה. בזמנו, הפרקליטות קיבלה את ההמלצה רק על דרעי.

אנקדוטה מעניינת הייתה כאשר שר החוץ שלמה בן עמי מינה את הניצב סנדו לשגריר ברומניה, ליברמן עתר לבג"ץ נגד המינוי של מזור, ובג"ץ - דחה את העתירה.

כמיסה טוען כי הוא דיווח על המקרה בזמן אמת, ורצה להיפגש עם ראש אגף החקירות דאז משה מזרחי, אך בגלל שמישהו עדכן את ליברמן על הפגישה, הפגישה כבר לא התקיימה.

ליברמן, מנסה להקטין את הסיפור ואף אמר כי כמיסה הוא מופעל והוא לא היה עוזר שלו, לטענות הללו השיב כמיסה: "אני עצמאי, פועל בצורה חופשית. זו פשוט היסטריה של האיש, שהוא הבין את המשמעות של האירוע והוא עכשיו מתחיל לירות לכל הכיוונים. אין איש בעולם שעמד אחריי ואין איש בעולם שמימן אותי".

העיתונאי ברוך קרא כתב על העדות של כמיסה: "במסגרת תחקירים רבים שהכנתי בעבר על אביגדור ליברמן ביקשתי פעם אחר פעם מיוסי כמיסה לשבת מול מצלמה. כמיסה מסיבותיו האישיות סירב בנימוס. העיתוי הנוכחי שבו החליט לעשות זאת מול המצלמה של ‎אילה חסון לא גורע במאומה מהחובה המיידית של רשויות החוק לבדוק את תוכן דבריו. גם אנחנו ‏העיתונאים וגם רשויות אכיפת החוק מקבלים מידע מבעלי עניין (פוליטי או אחר) בעיתוי שנוח למקורות. החובה שלנו ושל רשויות האכיפה היא לבדוק את הסיפור. עכשיו, אחרי שכמיסה אמר את הדברים אין פה משחקים. חובה על היועצת לבדוק אותם באופן מיידי. אסור לה לאמץ את ההנחיות המופרכות של ויינשטיין ‏ומנדלבליט להימנע מפתיחות חקירה בתקופת בחירות. היועצת חייבת להורות בשלב ראשון על גביית עדות מסודרת מכמיסה עוד השבוע".

איש השמאל אלדד יניב כתב על כך: "האיתרוג של ליברמן ע״י ״מחנה השינוי״. אחרי כל התחקירים של דרוקר על העלמות העדים. הספר של אביה אלף. ההסברים של זהבה גלאון שהוא הבנאדם הכי מושחת המדינה. זה מהדברים שהכי מזעזעים אותי".

מלשכת שר האוצר ליברמן נמסר כי "יוסי כמיסה מעולם לא שימש כעוזרו או יועצו של השר ליברמן וכל טענותיו הן טענות מופרכות של אדם הזוי שמניעיו רחוקים שנות דור מלהיות תמימים וטהורים. לא בכדי ניתן למצוא חדשות לבקרים תמונות של כמיסה עם חברי כנסת מהליכוד". עוד נאמר כי "כאיש משטרה לשעבר, היה מצופה מיד עם קבלת ההצעה מן הסוג הזה, כפי שהצהיר - לפנות מיד למשטרה ולהגיש תלונה. עצם אי הגשת תלונה במקרה כזה היא עבירה על החוק. העובדה שהאיש חיכה ו'נזכר' רק אחרי 20 שנה, ובאופן 'מקרי' רק אחרי יציאה למערכת בחירות לפרסם דברים הזויים ודמיוניים כפי שפרסם - מדברת בעד עצמה. השר ליברמן מתעתד להגיש קובלנה פלילית נגד כמיסה בתחילת שבוע הבא", נמסר מלשכת השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר