הותר לפרסום

נחשף: זה עד המדינה העבריין שגויס נגד גל הירש

הוא היה עורך דין לשעבר שסיים כעבריין מורשע בשל שורת עבירות, החמורה שבהן - קישרת קשר לניסיון רצח; והוא, גויס על-ידי הפרקליטות לעד מדינה נגד גל הירש (חדשות)

גל הירש (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

גור פינקלשטיין, עבריין ועורך דין לשעבר, שישב בכלא על עבירות שונות, החמורה שבהן - קשירת קשר לרצח, הוא עד המדינה שגויס נגד תת-אלוף במיל' גל הירש, כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום. כמו כן הותר לפרסום כי עד מדינה נוסף בפרשה הוא יוסי לירן, שהיה שותף של המעורבים האחרים בפרשה, בפעילותם בגיאורגיה.

גל הירש, היה מועמד למפכ"ל המשטרה בשנת 2015, אך מועמדותו הוסרה בשל החשדות בפרשת "דיפנסיב שילד". פינקלשטיין היה עורך דינם של הירש ושותפיו, לפני שנים רבות.

דבר גיוסו של פינקלשטיין לעד מדינה הותר לפרסום כבר לפני שלושה שבועות, אך בית המשפט נתן עיכוב ביצוע של שלושה שבועות לאפשר לפרקליטות לערער, בסופו של דברהפרקליטות ופינקלשטיין בחרו שלא לערער.

לאחר שבע שנים של חקירת פרשת "דיפנסיב שילד" שכלל חשד לשוחד, לפני כשנה הוגש כתב אישום נגד גל הירש ושלושת שותפיו, עודד שכנאי, מיכאל בנימיני ויניב אדם, בגין עבירות מס בלבד.

גור פינקלשטיין (Yonatan Sindel/Flash90)

גיוסו של פינקלשטיין לעד מדינה בפרשה מעורר סערה שכן מדובר בעבריין מורשע שהוגש נגדו כתב אישום חמור בהתחשב בכך שהיה עורך דין, שכלל עבירות של מעורבות בניסיון רצח, מעורבות בהצתת בניין ומעורבות בניסיון פגיעה במנהל האגף לרישוי ופיקוח על הבנייה בעיריית תל אביב.

פינקלשטיין זוכה בתחילה בחלק מהאישומים שיוחסו לו אך לבסוף ביהמ"ש המחוזי הרשיע אותו והוא נשלח לשמונה שנות מאסר. הוא ערער לעליון, זוכה - אך בזמן המעצר ביצע שורה של עבירות בהן ניסיון לשדל לרצח עדי תביעה. בגין כך נגזרו עליו בשנת 2015 5.5 שנות מאסר, אותן ריצה ושוחרר.

לפי העליון, פינקלשטיין ניסה לשדל אסיר לרצוח את עד המדינה במשפטו באמצעות רעל ציאניד. אחד האסירים דיווח לשב"ס על תוכניותיו של פינקלשטיין, הוא הקליט אותו ותיווך בינו לבין שוטר סמוי שהתחזה לרוצח שכיר. פינקלשטיין הורשע בגין כך בעבירות של קשירת קשר לרצח, ניסיון שידול לרצח, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון לשידול לחבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק והדחה בעדות.

כזכור, בשנת תשע"ה-2015 נפתח תיק נגד גל הירש לאחר שהוצג כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. על פי חומרי החקירה, נטען כי הירש קיבל כספים מצבא גיאורגיה עבור יעוץ, ועל מנת להתחמק מתשלום מיסים הפקיד את הכספים בחשבון בנק בשוויץ.

בעקבות פרסום הפרשה, מועמדותו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל הוסרה ומקומו מונה ר', שלאחר מינויו נחשף כרוני אלשיך.

עורכי הדין נבות תל-צור, טל שפירא, גיורא אדרת ודן אלדד מסרו מטעמו של הירש: "ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט.

"לא מדובר בעבריין שביצע עבירות 'יחד' עם גל הירש, אלא בעבריין כבד שהורשע בתיק פשע חמור, לפני וללא קשר לתיק של גל הירש. את העבירות החמורות האלה ביצע גור פינקלשטיין מתוך כותלי הכלא בעודו עצור במהלך חקירה שנוהלה נגדו ונגד אחרים. ההחלטה מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות נגד הירש, תוך חריגה בוטה מהנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות שבהן הורשע גור פינקלשטיין מנויות בנהלי הפרקליטות כעבירות פוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה".

עו"ד פיני פישלר, סנגורו של פינקלשטיין, הגיב: "עד המדינה טוען בתוקף כי מטרת הבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על שמו היא להסיט את תשומת הלב הציבורית מחומרת המעשים המיוחסים באישום נגד גל הירש ואחרים. הכול במטרה מכוונת לסנוור את עיני הציבור ולהכפיש את עד המדינה. את עדותו המפורטת ישמיע העד בבוא היום, ללא חשש. רק אז יוכל הציבור לקבל את התמונה המלאה ולשפוט בעצמו. עד המדינה זוכה בעליון מכל סעיף שיוחס לו באישום המקורי. וגם האישום שנגע לעת מעצרו נגוע בכשלים חמורים, תוך הדחת עד המדינה על ידי 'סוכן מדיח'. פינקלשטיין במצוקתו אז חש מאוים תקופה ארוכה על ידי המשטרה והפרקליטות, וראה צורך להגן על משפחתו שנרדפה. בנסיבות אלו אם עשה טעויות, הדבר נגרם רק בשל מצוקתו הקשה והוא שילם על כך מחיר כבד. לעניין פרשת גל הירש אין באפשרותו להתייחס לעדותו, אך אין בפעילותו דבר שאינו כשר. הוא סייע לחברה בפעילות משפטית".

מהפרקליטות נמסר: "עד המדינה שאת זהותו ביקשו לפרסם היה עורך דינם של הנאשמים, והם שבחרו בו כמייצגם בפעילותם העסקית בגיאורגיה. עד המדינה פתח עבור הנאשמים חברות זרות, אשר על פי האישום לא הייתה להן פעילות עסקית ממשית, והן נועדו בעיקר להחזקת חשבונות בנק לצורך קבלת חלקם ברווחי הפעילות בגאורגיה, באופן שסייע להם להתחמק מתשלום מס בישראל. עדי מדינה מעצם טיבם לעולם הם חלק מהמעגל העברייני, ממילא בית המשפט יהיה חשוף למעשיו, וליבת התמריץ לחתימת הסכם עד המדינה עמו הייתה יכולתו לספק ראיות חפציות מזמן אמת. כמו כן, הפרקליטות דוחה את הטענות כי גיוסו של עד המדינה היה 'פסול ובניגוד לכללים'. ככל שהן יעלו, הן יידונו במסגרת ההליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר