הפליטים מאוקראינה התרגשו:

"בפעם הראשונה צמנו ביום הכיפורים וחגגנו את חג הסוכות כהלכתו"

יד לאחים הרעיף על הפליטים מאוקראינה מנות גדושות של יידישקייט בסדרה עשירה של תכניות שהחלו כבר בשלהי חודש אלול, נמשכו בימים הנוראים והגיעו לשיאם בימי חג הסוכות • שבע הערים המרכזיות שקלטו את מרבית הפליטים חווים התעוררות רוחנית עצומה בניצוחם של רבני יד לאחים שהעתיקו את מגוריהם בסמיכות לפליטים שהפכו לעולים כדי לוודא שלא יפלו שבי לידי המיסיון האורב להם ובד בבד לערוב להמשך עלייתם בקודש בדרך ישראל סבא (חדשות)

אסף מגידו | מקודם |
אחת מקבוצות הפליטים בסיור שערכו להם פעילי יד לאחים בעיר העתיקה בצפת (צילום: יד לאחים)

הפעילות האינטנסיבית של יד לאחים לשמירת זהותם היהודית של הפליטים מאוקראינה לבל יפלו במלתעות המיסיון האורב להם – הגיע אל שיאה בתנופת פעילות אדירה בחודש החגים שהסתיים זה עתה.

אחרי היערכות מבעוד מועד חגגו רבני יד לאחים את החגים עם הפליטים בשבע ערים קולטות עליה בשורה של פעולות מיוחדות שהותאמו במיוחד עבור הפליטים. במסגרת זאת, עברו חלק מרבני יד לאחים להתגורר עם בני משפחותיהם באותן ערים מתוך מטרה לפתוח בהן קהילות מיוחדות לפליטים וכך להצילם מהמיסיון שהחל להסתער עליהם, במסווה של עזרה הומניטרית.

באשדוד, נוף הגליל, כרמיאל, קרית ים, נתניה, חיפה ורמת גן נערכו תפילות ראש השנה ומיד לאחריהן נערכו סעודות כיד המלך בהשתתפותם הפעילה של אלפי פליטים שאין להם כל משפחה אחרת עמה יוכלו לחגוג. חלק מהפליטים ציינו ברגש כי זו להם הפעם הראשונה שהם מתפללים את תפילות היום הקדוש ושומרים אותו כהלכה לכל אורכו. הפעילות התעצמה ביום הכיפורים כאשר פליטים צמו את צום במלואו והשתתפו בכל תפילות היום הקדוש.

במקביל, בשלהי חודש אלול ובעשרת ימי תשובה נערכו "סיורי סליחות" מיוחדים שכללו כמובן הדרכה וליווי מפורטים בירושלים ובצפת ובקברי צדיקים וחולקו תווי מזון וארגזי מזון בשווי מאות אלפי שקלים.

הפעילות הנרחבת ביותר התרחשה בחג הסוכות. במשך כל ימי החג נערכו לפליטים פעילויות רבות ומגוונות: החל מחלוקת סטים מהודרים של ארבעת המינים בערב החג, עבור לאירוח הפליטים בסוכות רחבות ידיים, ביקורי בית עם ארבעת המינים, וכלה שמחות בית השואבה, טיולים מושקעים ואירועים לילדים ועוד.

הרב גבריאל צרבסקי, מפעילי יד לאחים באשדוד, מסכם את הפעילות: "בערב חג הסוכות הקמנו סוכה ענקית בגודל 48 מ"ר. במהלך ימי החג זכינו לארח למעלה ממאתיים אורחים, פליטים ועולים ותיקים יותר. ומדי ערב ישבו לסעודות כיד המלך משולבות בדברי תורה ובשירה וריקודים עד השעות הקטנות של הלילה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר