בתום 56 שנים בחברה:

דן פרופר הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר אסם

פרופר, הצטרף לחברה בשנת 1966 בתום לימודי הנדסה בטכניון וכעבור כשנתיים מונה לנהל את מפעלה הראשון של החברה בבני ברק (חדשות)

דן פרופר היה זה שיזם ויצר את הקשר עם ענקית המזון העולמית נסטלה (צילום: יח"צ)

דן פרופר (81) הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר חברת אסם בסוף שנה זו ובתום 56 שנים בחברה. פרופר, הצטרף לחברה בשנת 1966 בתום לימודי הנדסה בטכניון וכעבור כשנתיים מונה לנהל את מפעלה הראשון של החברה בבני ברק. מאז, במשך למעלה מ - 5 עשורים, כיהן במספר תפקידי מפתח בחברה, מתוכם 25 שנים כמנכ"ל ו ב- 17 השנים האחרונות כיהן כיו"ר החברה.

על בסיס המפעל בבני ברק, אותו הקימו 7 מייסדי החברה, ובהם אביו, אויגן פרופר ז"ל, הוביל דן פרופר פיתוח ובניה של חברה המקפלת בתוכה את סיפור המדינה כולה ולה תרומה משמעותית לייצוא וייצוג התעשייה הישראלית ברחבי העולם. המהלכים אותם קידם פרופר הובילו להרחבת אזורי פיתוח והגדלת מקורות התעסוקה בפריפריה, לרבות הקמת 7 מפעלים, עשרות קווי יצור חדשניים, וכן מרכזי לוגיסטיקה והפצה. מהלכים אלו מבטאים יזמות ישראלית פורצת דרך, והובילו את החברה לייצור וייצוא של אלפי מוצרים שונים הנמצאים ומוכרים בכל בית בישראל.

ב-1992 הוביל פרופר את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב והיה זה שיזם ויצר את הקשר עם ענקית המזון העולמית נסטלה, ובהמשך אף ניהל את המגעים שהובילו למיזוג אסם לתוך נסטלה בשנת 2016.

במשך כל שנות עבודתו באסם, עסק פרופר בפעילות ציבורית, ובין השאר כיהן כנשיא התאחדות התעשיינים במשך 6 שנים, יו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל במשך 3 שנים, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. בשנת 1990 נבחר פרופר לקבל את פרס התעשייה וב-1999 הוענק לו תואר ד"ר של כבוד מטעם הטכניון בזכות תרומתו לכלכלה ולתעשייה הישראלית בשנת 2006 קיבל מההסתדרות פרס מפעל חיים ובשנת 2003 קיבל תואר MBE מהמלכה אליזבת השנייה על תרומתו לחיזוק יחסי הכלכלה ישראל- בריטניה. פרופר נבחר לחבר הנאמנים של הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב וכן מכהן כחבר במועצות מנהלים שונות.

דן פרופר: " במלאת 80 שנה לאסם, ובתום 56 שנים בהן היתה לי הזכות למלא שורה של תפקידי מפתח בחברה, אני מסיים את תפקידי כיו"ר החברה. היתה זו החלטה לא פשוטה עבורי ואני יכול לומר בבטחה, כי אני יכול לצאת מאסם, אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי. את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה וכן עיצבו האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד – עובדים ומנהלים כאחד. אני קשור לחברה בנימי ליבי וגאה על המהלכים החשובים שהובילו ליצירת אימפריית מזון ישראלית מפוארת. אני מודה להנהלת החברה ובראשה אבי בן אסאייג, לעובדים ולעובדות וכמובן לאנשי נסטלה, שהיו שותפים נפלאים לאורך כל הדרך ומהווים חלק בלתי נפרד מהמסע המרגש שלי באסם."

אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה, ברך את פרופר וציין: " בעמלו ובחזונו היתווה דן את הדרך להפיכתה של אסם מחברה קטנה, לקונצרן מזון מוביל בישראל וכן את ביסוסה כחברה משמעותית בנסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם. דן מהווה עמוד התווך בחברה ובתעשייה הישראלית, פעל להרחבת והקמת מפעלים בפריפריה, שימש כנשיא התאחדות התעשיינים ותרם תרומה משמעותית לבנייה ופיתוח התעשייה, המשק והארץ. דן מנהיג, מורה ומדריך של עובדים ומנהלים רבים באסם, של חברי הנהלה לדורותיהם, המנכ"לים השונים וגם שלי באופן אישי. לאורך השנים, פעלנו לאור חזונו ונהנינו מתובנותיו הרבות, חוכמת החיים והניסיון הייחודיים לו. אני רוצה להודות לו באופן אישי ובשמם של אלפי עובדות ועובדי אסם על המפעל העצום שבנה ומותיר לדורות הבאים."

מרקו סטמברי, מנכ"ל אזור אירופה בנסטלה, הודה בחום לדן פרופר על פועלו יוצא הדופן: "הקריירה בת 56 השנים של דן פרופר באסם נסטלה ראויה להכרה ולהערצה. המקצועיות והמנהיגות יוצאת הדופן של דן, החוש העסקי שאין שני לו והחזון האסטרטגי לטווח ארוך בנו את היסודות של אסם נסטלה כפי שאנו מכירים אותה כיום. בשם הנהלת נסטלה וכל אזור אירופה, אני רוצה להביע את תודתי העמוקה לדן על תרומתו יוצאת הדופן, המחויבות העצומה והמסירות לאסם נסטלה ואנשיה במשך יותר מחצי מאה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר