עשרות פרויקטים יוקפאו

100 מטרים מתחנות המטרו: זו הפשרה בתוכניות תמ"א 38

עשרות פרוייקטים של תמ"א 38 בשלבי אישור סופיים - יוקפאו, על מנת לאפשר תכנון תמ"א 70 בסביבת תחנות המטרו • קרוב ל-700 יחידות דיור חדשות לא יבנו • הקבלנים זועמים: "מדובר בסכנת חיים" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה את מתווה הפשרה בין קידום תמ"א 38, לתכנון ובניית תמ"א 70 לאורך תוואי קו המטרו המתוכנן בעתיד.

כתוצאה מהמתווה, עשרות פרוייקטים שהיו בשלבי היתר סופיים, יוקפאו לצמיתות. מדובר במבנים הממוקמים במרחק של 100 מטרים מתחנות המטרו, כשהגבלות נוספות יחולו עד מרחק של 300 מטרים, כשבמקביל נערכים במועצה לאישורי תמ"א 70 - תכנית המתאר החדשה לבנייה חדשנית לאורך תוואי תחבורה ציבורית.

ההגבלות לא יחולו על תכניות לחיזוק מבנים שכבר אושרו, אך ללא תוספת בניה ובתנאי שהתכנית מתאימה במלואה לתמ"א 70, מה שביטל מיידית בניה של 91 יחידות דיור חדשות.

המתווה שאושר במועצה הארצית:

• תחום מרחב הליבה - כ-50 עד 100 מטרים מהכניסות לתחנות המטרו: מיועד לעידוד פעילות עירונית אינטנסיבית בדגש על מרחב הולכי הרגל - לא יינתנו היתרי בניה מכוח תמ"א 38.

• תחום הטבעת הראשונה - כ-300 מטרים מתחנות המטרו: היתרים יינתנו רק לאחר אישור יו"ר ועדה מחוזית ומתכננ/ת מחוז, לאחר שמהנדס הוועדה המקומית בחן כי אין בהיתר כדי לפגוע באפשרות לתכנון מתחמי בראיה כוללת בדגש על עוצמות בניה, וקישוריות.

• בתחום הטבעת השנייה - 300 מטרים ועד 800 מטרים מתחנת המטרו: לא יוטלו מגבלות.

מצד הקבלנים נרשמה תרעומת רבה על מתווה הפשרה שאושר. לדבריהם, בעקבות ההחלטה, עשרות דיירים נמצאים בסכנת חיים עקב אי היכולת לחזק מבנים ישנים בתכניות תמ"א 38.

יו"ר המועצה הארצית ויו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר אמר כי "תמ"א 70 למרחב תחנות המטרו תוביל את התכנון האורבני במטרופולין תל אביב בעשורים הקרובים. בעקבות ההתייעצות שנערכו בחודשים האחרונים הגענו למנגנון ברור ויעיל אשר מאפשר מחד את ההתחדשות בסביבת תחנות המטרו באופן מיטבי, ומאידך מתן פתרונות נקודתיים במקרה הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר