"אסור שיימכר חופשי"

מקרה נוסף של מוות מנטילת אופטלגין? "ייתכן שיש הרבה"

בעקבות פרסום המקרה של הצעירה שנפטרה אחרי שלקתה בתופעה נדירה המתרחשת אחרי נטילת התרופה, טוענת אישה נוספת כי אימה מתה סיבה דומה - ומעלה דרישה (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות פרסום מותה של הצעירה שנפטרה אחרי שלקחה אופטלגין, משפחתה של אסתי כהן, בת 76 מקיבוץ דפנה שבצפון, טוענים כי היא נפטרה גם כן לאחר שנטלה טיפות אופטלגין.

ב'ישראל היום' פורסם כי המשפחה טוענת כי הרופאים הסבירו שכהן מתה כתוצאה מהרעלת אופטלגין. יצוין עם זאת כי סיבת המוות הרשמית, על פי תעודת הפטירה, היא זיהום ולא הרעלה.

לפי בני המשפחה, היא הייתה אישה בריאה נפלה ושברה את כף היד. לאחר הניתוח היא החלה להשתמש בטיפות אופטלגין, שגרמו לה לחולשה.

היא ביצעה בדיקת דם שגילתה כי היא במצב של כשל חיסוני וכמעט ללא כדוריות לבנות בדם. היא אושפזה בבית החולים, שם נפטרה אחרי 13 ימים, כולל הנשמה והרדמה. לטענת המשפחה, הצוות הרפואי קישר בין מותה לאופטלגין שנטלה.

בתה, אורי כהן מדינה, אמרה כי "בעקבות פוסט שפרסמתי וההד שהוא קיבל, שמעתי הרבה סיפורים מעוד אנשים שקרוביהם נפטרו מהרעלת אופטלגין או אנשים שנפגעו ועברו השתלת עצם".

"ראיתי שאומרים שהסטטיסטיקה היא אחת למיליון, אך ייתכן שיש הרבה אנשים שנפגעו ואין על כך דיווח. הרישום בתעודת הפטירה של אימי הוא זיהום ולא הרעלת אופטלגין", היא מספרת.

בעקבות מותה של הצעירה, בתה של כהן מוסיפה: "אין שום דרך לצפות את זה. הבחורה שנפטרה הייתה בת 19, וזה כמו רולטה רוסית. אי אפשר לדעת על מי זה ייפול. זה לא קשור לכמות או לדרך הנטילה. בארה"ב לא חוקי להשתמש באופטלגין.

"אני קוראת למשרד הבריאות - אם החלטתם שהסטטיסטיקה לא מספיקה כדי להוריד את התרופה מהמדפים, תהפכו אותה לתרופה במרשם רופא, ואז הרופא יוכל להסביר מה זו הרעלת אופטלגין ומה הסימנים", היא מציעה.

"אימא שלי קנתה את האופטלגין על מדף בחנות נוחות. אני מבינה שיש אנשים שתלויים בכדור הזה, זה משכך כאבים שאינו ממכר, אבל אסור שיימכר באופן חופשי - זה בטוח".

בתוך כך, הוריה של לירון ז'ז'טי בת ה-19 מחולון שנפטרה מהאופטלגין, סיפרו לחדשות 13 על צעירה בריאה, ללא מחלות רקע, שלקתה בזיהום דלקתי והגיעה לטיפול בבית החולים, שם המליצו הרופאים על תרופת האופטלגין ושלחו אותה הביתה.

"אמרו לי שאם היא סובלת היא יכולה לקחת כל ארבע שעות", סיפרה אמה. במשך חמישה ימים רצופים נטלה לירון את טיפות האופטלגין, עד שביום אחד מצבה הידרדר וכעבור כמה שעות היא מתה.

ז'ז'טי הגיעה שלשום לבית החולים כשהיא במצב אנוש. הרופאים החלו לבצע בה פעולות החייאה שארכו כמה שעות, והיא אף חוברה למכשיר אקמו, אך לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותה.

תופעת הלוואי ממנה סבלה הינה מוכרת ונדירה, וקשורה להרס מח העצם. לפי ההערכות, התופעה מתרחשת ביחס של אחד למיליון וחצי נטילות של התרופה.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים, ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו בכל שנה לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות".

"יודגש כי אופטלגין עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם. תופעת הלוואי הנדירה אינה ייחודית לאופטלגין, אלא היא ידועה ומוכרת בעשרות תרופות שונות. ברוב המוחלט של המקרים ובטיפול נכון היא ניתנת להתמודדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר