הפיגוע הרצחני בירושלים

נמשך המצוד אחר המחבלים; החשד: המחבלים הכירו היטב את האיזור

המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני הכפול ביום רביעי בירושלים - עדיין לא נתפסו והמצוד אחריהם נמשך, בעיקר במישור המודיעיני | במערכת הביטחון ממתינים שהמחבלים יעשו טעות ושומרים על כוננות גבוהה מחשש לפיגוע נוסף | הערכה: כמה מחבלים פעלו יחד, הכירו היטב את האזור והמתינו שהתחנות יהיו מלאות - אך המטענים היו קטנים יחסית (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יחידות מיוחדות ברחובות ירושלים, ביום שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחבלים שביצעו את הפיגוע הכפול ביום רביעי ביציאה מירושלים ובצומת רמות - עדיין לא נתפסו והמצוד אחריהם נמשך, בעיקר במישור המודיעיני. במערכת הביטחון ממתינים שהמחבלים יעשו טעות - כדי לחשוף אותם, אך במקביל שומרים על כוננות גבוהה וחוששים מפיגוע נוסף.

לפי ההערכות במערכת הביטחון, כמה מחבלים הוציאו לפועל ביחד את הפיגוע הכפול ופעלו ללא הכוונה חיצונית או מלמעלה של ארגוני הטרור. יחד עם זאת, ההערכה היא כי הם תכננו את הפיגוע במשך זמן רב. גורם בכיר במערכת הבטחון אומר ל'כיכר השבת': "זה לא פיגוע שאדם בודד קם בבוקר ומוציא לפועל, דרוש פה ידע ותכנון של הרבה זמן".

במסגרת החקירה עלה החשד כי החולייה הכירה היטב את האזור שבו בוצעו הפיגועים והמוקמות לא נבחרו באקראי. המחבלים, על פי החשד, וידאו קודם פיצוץ המטענים שיש כמה שיותר אזרחים בתחנת האוטובוס כדי לגרום לנפגעים רבים ורק אז הפעילו את המטענים מרחוק.

ההערכות עדיין הן שמטעני החבלה היו קטנים באופן יחסי, כשרוב הפגיעות של הפצועים נבעו ממסמרים ומרסס שהתפזרו למרחק קצר ופגעו באנשים שעמדו בסמוך למטענים.

מיום רביעי, אז בוצע הפיגוע, נמשך המצוד אחר המחבלים. המצוד מתמקד במישור המודיעיני, אבל מתבצע גם בפעולות בשטח. על פרטי החקירה אנחנו מנועים לפרט בעקבות צו איסור פרסום שהוטל על כל פרטי החקירה.

יצוין כי מספר רב של שאלות פתוחות על הפיגוע נותרו עדיין במערכת הביטחון ונבדקות במסגרת החקירה. הראשונה היא איך הצליחו המחבלים להכין מספר מטענים ולהוציא פיגוע בסדר גודל כזה בירושלים? איך לא היה מידע מודיעיני מקדים לאירוע? מאיפה הגיעו המחבלים? האם היו להם סייענים שהסיעו אותם למקום, ואף מילטו אותם מהעיר לאחר הפיגוע? וכן, האם מדובר במחבלים שהם אזרחי ישראל או תושבים עם תעודת זהות או תושבי השטחים?

בתוך כך, הלווייתו של טדסה טושמה הי"ד שנפצע קשה בפיגוע ונפטר בבית החולים תתקיים היום (ראשון) בשעה 12:30 בצהריים, בבית ההספדים 'קהילת ירושלים' בהר המנוחות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר