סערת הסמכויות | עימות חריף

רוני אלשיך תקף: "הייתי מתפטר"; בן גביר לא נשאר חייב: "האחרון שיכול לדבר"

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך עלה להתקפה נגד השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר ואמר כי היה מתפטר; הוא איים כי "כאשר אכיפת החוק תהיה בידי גורם פוליטי, יקומו מיליציות עצמאיות ויתחילו לשמור" | ח"כ איתמר בן גביר לא נשאר חייב והטיח באלשיך: "אם הוא היה מתפטר, היה נחסך למשטרה כל הנזק האדיר שגרם בתקופת כהונתו" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רוני אלשיך ובן גביר (צילום: תומר נויברג ויונתן זינדל - פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, מגלה את דעתו בנוגע ל'חוק בן גביר' שאושר אמש (שלישי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת ואומר כי "הכיוון אליו מוביל בן גביר מסוכן אין לו מושג איך עושים את זה". את הדברים אמר אלשיך במסגרת ראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות'.

לדברי אלשיך, החוקים המעניקים סמכויות יתר לשר המיועד לביטחון לאומי רק עשויים להגביר את חוסר הביטחון האישי של האזרחים. "אני חרד לגורלה של מדינת ישראל", אמר אלשיך. "יש לי נכדים. לא בטוח שהם יוכלו להמשיך להסתובב בבטחה ברחובות ובקניונים".

אלשיך נימק את טענותיו: "כאשר אכיפת החוק תהיה בידיים פוליטיות, עשויות לקום כאן מיליציות עצמאיות שאף אחד לא הסמיך שינסו לעשות סדר באלימות שתגאה כתוצאה מחוסר האמון הציבורי במערכת אכיפת החוק. בעיניהם אכיפת החוק תהפוך למשהו פוליטי. מיליציות עצמאיות שעשויות לירות בחשודים בעיניהם ברחובות - לשם אנו הולכים. חשוב שהציבור יבין זאת".

אלשיך סיפר על אמירה לא בלתי מעניינת שהפטיר לעברו השר המיועד בן גביר עם סיום תפקידו כמפכ"ל: "היתה לך הזדמנות לעשות קדנציה מופלאה - ופספסת אותה". אלשיך סיפר כי על אף שהוא מגדיר את עצמו 'איש ימין', הוא לא הצביע עבור בן גביר.

"אם החוקים היו עוברים בתקופת כהונתי הייתי מתפטר. לא הייתי משרת כמפכ"ל תחת גורם פוליטי", הדגיש אלשיך. "אני יכול להבטיח שהתוצאה מהעברת החוקים תהיה הפוכה. יותר אנדרלמוסיה. פחות משילות", הוסיף אלשיך בראיון ל'ידיעות אחרונות'.

בתגובה לפרסום הדברים, הגיב חבר הכנסת והשר המיועד איתמר בן גביר בחריפות ואמר: "חבל באמת שהחוקים לא עברו בתקופת כהונתך. אולי היית מתפטר". בן גביר הוסיף ו'עקץ' את אלשיך: "אם הוא היה מתפטר, היה נחסך למשטרה כל הנזק האדיר שגרם לה אלשיך בתקופת כהונתו".

בן גביר הוסיף ותקף את אלשיך: "עד היום הנזק בהפקרת בטחון הציבור ניכר ואת כשלונו הוא מנסה לכסות בהתקפה תקשורתית, במקום להכות על חטא". בן גביר הוסיף להזכיר את מחדלי אלשיך: "לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים, עסק בתפירת תיקים, היה מפכ"ל כושל, ובדבר הכי חשוב הוא לא טיפל, בביטחון ברחובות. תיקון הפקודה מאפשר לשר להתוות את המדיניות, את העקרונות ואת הכללים, הדברים הללו לא התקיימו בתקופת אלשיך ולכן המשטרה נראתה כפי שנראתה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "נבחר ציבור הוא לא שם גנאי, אבל אלשיך שנכשל בתפקידו כמפכ"ל, המציא את חקירות נתניהו והפך למדליף הסדרתי מחקירות המשטרה, הכניס את כל המדינה לטרללת של 5 מערכות בחירות, ופגע בזכויות אדם, הוא האחרון שיכול לדבר על המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר