'לונג קוביד'

מחקר חדש: קורונה מתמשכת יכולה לגרום למוות

נגיף הקורונה גבה עד כה על פי ההערכות לכמעט 15 מיליון נפשות, מסתבר כי מקרי מוות רבים נגרמו על ידי הנגיף גם זמן רב אחר התחלואה וההחלמה ממנו (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

לאור הטענות על מקרי מוות פתאומיים ייתכן מאד והסיבה לכך היא לא חיסונים אלא דווקא הקורונה עצמה, או יותר מדויק הסיבוכים ארוכי הטווח שלה אותם מכנים כיום הרופאים ה"לונג קוביד".

על פי נתונים שנאספו בארה"ב, במחקר, שפורסם אתמול (רביעי) בניו יורק טיימס, נמצא על פי ניתוח תעודות פטירה במערכת הלאומית האמריקנית לסטטיסטיקה חיונית מינואר 2020 ועד סוף יוני 2022 כי הקורונה ממשיכה לגרום למוות גם זמן ארוך לאחר שחלו בה.

לטענת החוקרים, המחקר היה מסובך יחסית מכיוון שבניגוד למחלות כמו סרטן או סוכרת, לארה"ב לא היה קוד מחלה ספציפי למעקב אחר קוביד ארוך במהלך פרק הזמן הזה וכי המידע על המחלה עדיין נמצא בלמידה.

"זו לא אחת מסיבות המוות המובילות, אבל בהתחשב בעובדה שזו הפעם הראשונה שאנחנו מסתכלים על זה, ושקוביד ארוך היא מחלה שאנחנו לומדים עליה יותר מדי יום ביומו, התוצאה העיקרית היא שזה אפשרי שמישהו ימות שלקוביד הארוך היה חלק במותו", אמרה פארידה אחמד, מדענית בריאות במרכז הלאומי לסטטיסטיקת בריאות ב-C.D.C ומי שהובילה את המחקר.

הקורונה גורמת פעמים רבות לאנשים שחלו בה ונחשבים כמחלימים לתופעות לוואי רבות כולל מחלות בשריר הלב, תחושות עייפות, כאבי שרירים ואף פגיעה בזיכרון. עד היום מתו מהנגיף בעולם כ-15 מיליון בני אדם, הרבה יותר ממה שהוערך בתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר