"גרימת מוות בכוונה"

מאסר עולם על המחבל שסייע לרצח הדר כהן הי"ד

בית המשפט הצבאי שומרון גזר מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות על המחבל בלאל אבו זיד, בגין חלקו ברציחתה של לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן הי"ד (חדשות בארץ)

(צילום: באדיבות המשפחה)

בית המשפט הצבאי שומרון גזר היום (ראשון), מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות על המחבל בלאל אבו זיד, בגין חלקו ברציחתה של לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן הי"ד בפיגוע הירי בשער שכם בירושלים ב-2016 ופציעתה של לוחמת מג"ב נוספת.

אבו זיד הורשע בגרימת מוות בכוונה – עבירה המקבילה לרצח באיו"ש, בניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות זאת למרות שהמחבל עצמו לא היה בזירת הרצח בפועל.

בית המשפט הצבאי קבע, כי אבו זיד נמנע מלהגיע לזירת הפיגוע בכדי שיוכל להישאר בחיים ולפגוע ביהודים נוספים. שותפיו הגיעו ב-3 בפברואר 2016 לשער שכם ושם ירו למוות בכהן ופצעו לוחמת מג"ב נוספת. לפני מותה הספיקה כהן לירות במחבלים, שלושתם חוסלו לבסוף בזירת הפיגוע.

בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל ברצח, לאחר שהוכח שהיה שותף לתכנון הפיגוע, סיפק לשותפיו נשק וביום הפיגוע סייע להם להגיע לישראל.

על אבו זיד הוטל עונש מאסר עולם בגין הרצח של כהן, 25 שנות מאסר בגין ניסיון גרימת מותה של הלוחמת הנוספת ועוד שבע שנות מאסר בגין העבירות הנוספות שבהן הורשע. נקבע כי עונשי המאסר יצטברו. בנוסף, נפסק פיצוי בסך מיליון שקלים וחצי לטובת משפחתה של כהן ורבע מיליון שקל לטובת הלוחמת הנוספת שנפצעה בפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר