שיפור משמעותי

אלו מקומות הלימוד המובילים בבחינת לשכת עו"ד

עלייה באחוז הנבחנים שעברו בהצלחה את הבחינות ללשכת עורכי הדין בסבב הזה. בר אילן מובילה באחוז העוברים עם 98%, אוניברסיטת תל אביב מובילה בציונים (בארץ)

טקס קבלת ההסמכה של הלשכה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

אחרי שנים של תלונות על קושי המבחנים של לשכת עורכי הדין ודרישות לשנותם בשל אחוזי מעבר מביכים של כ-30%, תוצאות הבחינה האחרונה מראה על עליה נאה מאד באחוז העוברים בהצלחה את המבחן. בסבב הנוכחי עברו 62% מהנבחנים, לעומת 43% מאלו שנבחנו בקיץ האחרון.

בקרב הנבחנים בפעם הראשונה אחוז המעבר מרשים מאד - 79% מתוכם הצליחו והפכו לעורכי דין מהשורה.

בסבב זה נבחנו 2,188 מתמחים מתוכם 1,386 נבחנו בפעם הראשונה. 205 נבחנו בפעם השנייה ורק 38% מתוכם עברו ואילו בפעם השלישית ומעלה ניגשו 597 נבחנים מתוכם רק 30% עברו את המבחן בהצלחה.

במבחנים השתתפו גם עולים חדשים שלמדו בחו"ל, מתוכם עברו 22%. למרות המספר הנמוך במיוחד יצוין, כי בסבב הקודם עברו רק 16% מקרב העולים החדשים.

מבין כל המוסדות בארץ, אוניברסיטת בר אילן מובילה בראש אחוזי המעבר, עם 98%. באוניברסיטה העברית - 96% מהנבחנים, באוניברסיטת חיפה - 94% ובאוניברסיטת תל אביב 93%.

מבין המכללות הובילו בוגרי מכללת ספיר עם 91% הצלחה - ואת הרשימה סגרו הבוגרים של המכללה האקדמית כרמל, שרק 18% מתוכם עברו. מקום הלימודים ששלח את מספר הנבחנים הגדול ביותר, היה הקריה האקדמית אונו ש-649 מבוגריה נבחנו בסבב זה. מתוכם 52% עברו את המבחן בהצלחה. מבין אלו שנבחנו בפעם הראשונה מאונו עברו 68 אחוזים את המבחן בהצלחה.

את הציון הממוצע הגבוה ביותר השיגו (כרגיל) בוגרי אוניברסיטת תל אביב (74.8), אוניברסיטת חיפה (74.5), האוניברסיטה העברית (73.7) ואוניברסיטת בר אילן (73.1). בקרב המכללות השיגו בוגרי מכללת ספיר את הציון הממוצע הגבוה ביותר (70.6), אחריהם המכללה למנהל (69.5) ואוניברסיטת רייכמן (69.4).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר