לאחר בירור משמעתי

הדסה עין כרם: הרופא שנטען כי פינק מחבל, יחזור לתפקידו

לאחר חודשיים, הרופא שהושעה מתפקידו לאחר שנטען שהביא עוגה למחבל שאושפז בבית החולים הדסה, יחזור לתפקידו לאחר שלטענתו לא הביע תמיכה במחבל (בארץ)

(צילום מסך 'כאן')

המרכז הרפואי הדסה הודיע, כי ד"ר אחמד מחאג'נה, הרופא שהושעה לפני כחודשיים מתפקידו בעקבות פרסומים כי קנה עוגה למחבל שאושפז בבית החולים, ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה. בין היתר, נטען כלפי מחאג'נה כי קרא למחבל "שהיד", אך המרכז הרפואי ציין כי ההתבטאויות שיוחסו לו לא נאמרו על ידו.

מבית החולים נמסר, כי בחודש אוקטובר האחרון הובאו בפני הנהלת הדסה טענות הקשורות להתנהלות ד״ר מחאג׳נה בקשר עם מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבותו בפיגוע. טענות אלו חייבו בדיקה ובירור מעמיקים.

הדסה נקטה הליך בירור משמעתי נגד ד"ר מחאג'נה, והצדדים כולם (הדסה, הרופא והר"י), הסכימו לפנות להליך גישור לפני השופטת (בדימוס) הילה גרסטל.

בסיומו של הליך הגישור הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן, בבירור שערכה הדסה נשמעו מספר גרסאות. כך נאמר כי ביום האמור נערך אירוע שכלל כיבוד ושתייה, שארגנו רופאים במחלקה. משנותר כיבוד, הוא חולק גם לגורמים נוספים במחלקה שאינם רופאים ואחיות, לרבות לחדרו של העציר.

הובהר כי התבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידיו. עם זאת, הובהר כי התנהלותו כלפי השוטר שביקש ממנו להזדהות אינה מקובלת.

ד״ר מחאג׳נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי הדסה, כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור. ברוח זו ובהתאם לכללי האתיקה הרפואית, הוא פועל ויפעל.
הדסה מצהירה כי ד"ר מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים. ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם.

כזכור לפני כחודשיים, אושפז ב'הדסה' במחלקת כלי דם המחבל מוחמד אבו קאטיש בן ה-16 לאחר שביצע פיגוע דקירה ונורה על ידי שוטר.

בהמשך, נטען כי רופא בית החולים ד"ר אחמד מחאג'נה רכש עבורו עוגות של מאפיית 'רולדין' יחד עם פריטי מזון נוספים- מה שהביא לפתיחת הליכי הפיטורין.

על פי הפרסומים בעניין, שוטרים שהיו בסמוך למיטת המחבל דרשו מהרופא לחדול מלחלק לו עוגות - אך הרופא התעלם מהבקשות ואף הצטלם בתמונת 'סלפי' עם המחבל.

בעקבות האירוע פתח בית החולים בהליך משמעתי נגד הרופא והוא הושעה מתפקידו עד להחלטה היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר