תיקון העיוות?

יוזמה חדשה: השוואת שכר רוה"מ לשכר נשיא ביהמ"ש העליון

יוזמה של בכירים בליכוד מול שר האוצר - תיקון פערי השכר בין בכירי המגזר הציבורי, כלומר השוואת השכר של נשיאת בית המשפט העליון, ראש הממשלה, הנשיא ויו"ר הכנסת (בארץ)

(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

יוזמה חדשה של בכירים בליכוד מול שר האוצר סמוטריץ' - תיקון פערי השכר בין בכירי המגזר הציבורי, כלומר השוואת השכר של נשיאת בית המשפט העליון, ראש הממשלה, הנשיא ויו"ר הכנסת.

כיום ראש הממשלה שעובד שעות ללא הפסקה, מרוויח הרבה פחות משופטי בית המשפט העליון ובטח מנשיא בית המשפט העליון והיוזמה נועדה לתקן זאת. בנוסף, היוזמה רוצה להשוות בין שכר השרים לשכר שופטי בית המשפט העליון.

כדי לצמצם את הטענות כנגדם, היוזמה החדשה גם קובעת כי מקבלי השכר לא יוכלו יותר לקבוע את גובה שכרם ותוקם ועדה ציבורית שתקבע את גובה השכר של כל נושאי השכר הבכירים בשירות המדינה כשהמטרה ככל הנראה היא הורדת שכר השופטים והעלאת שכר ראש הממשלה והשרים.

כיום, שכר ראש ממשלה ויו"ר הכנסת עומד על 56,345 שקלים ואילו שכר נשיאת העליון עומד על 104 אלף שקלים. כמו כן, שכר שר בממשלה עומד על 50,673 שקלים ואילו שכר ממוצע של שופט בעליון עומד על כ-80 אלף שקלים, זאת בשל רכיב הוותק בשכרם, הרבה יותר משאר נושאי השכר בשירות הציבורי.

שכר חברי הכנסת השרים והשופטים צפוי לעלות בקרוב בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק והוא יעלה בכ-5.1% במקום 12.5% על פי המלצת ועדת אלבשן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר