הרגשתם את זה?

רעידת אדמה בין טורקיה ליוון הורגשה גם באזור גוש דן

רעידת אדמה בעוצמה של 5.9 - שהתרחשה בין טורקיה לעיר כרתים שביוון, הורגשה היטב גם ברחבי גוש דן ובעוד אזורים בארץ | הרגשתם את הרעידה? טקבקו לנו (חדשות בארץ)

רעידת אדמה | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רעידת האדמה שהתרחשה לפני דקות (רביעי) בין טורקיה לכרתים שביוון - הורגשה היטב גם ברחבי גוש דן וכן בחלק מאזור הצפון. על פי ההערכות, עוצמת הרעידה הייתה 5.9.

מדוברות משרד האנרגיה נמסר: "אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי מודיע כי ביום רביעי 25.01.23 בשעה 14:37 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 5.7, במרחק של 638 ק"מ צפונית מערבית לנהריה".

כזכור לפני יותר מחצי שנה התרחשו מספר רעידות אדמה בצפון הארץ, כאשר הרעידה האחרונה הייתה בשעת ערב בצפון הארץ, בסמוך לבית שאן. ככל הנראה הרעידה הייתה קלה וקצרה. מערכות ההתראה השונות - שאמורות לפעול כאשר מתרחשת רעידה בעוצמה של יותר מ-3.5 בסולם ריכטר - לא הופעלו. אך ב"ה לא היה דיווח על נפגעים.

הנחיות פיקוד העורף, להתנהגות בעת רעידת אדמה

השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

נוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר