לא צעירה, דמוקרטית

היא כבר בת 74: כך חוגגת הכנסת את יום הולדתה

בט"ו בשבט תש"ט נוסד בית המחוקקים הישראלי בירושלים. שמה של 'המועצה העליונה' שונה במהרה ל'כנסת ישראל' וכך מידי שנה בט"ו בשבט מציינת הכנסת את יום הולדתה | כך חגגו חברי הכנסת את יום הולדתה (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הרנטגן עם יו"ר הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב | צילום וידאו: דוברות הכנסת, לע"מ)

בכנסת חוגגים היום (שני) 74 שנים בדיוק ליום הקמתו של בית המחוקקים הישראלי. את אירועי החגיגות פתח יו"ר הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה, בטקס נטיעות בגן הארכיאולוגי הצמוד לרחבת הכנסת. מרבית ועדות הכנסת שינו את פניהן ביום זה והפכו למתחמי הפעלה ססגוניים עבור הבאים בשערי המשכן.

לאורך היום יוזמנו המבקרים להשתתף במשחקי חדר בריחה פרלמנטריים מלווים ברמזים מעולמות המושגים של הכנסת, תחרויות ונאומים. אוחנה נאם בטקס לציון יום הולדתה של הכנסת ואמר כי "כשמסתכלים לאחור על 74 שנותיה של הכנסת, אפשר להתגאות על האתגרים הרבים אותם צלחה ובהישגים אשר הביאה לריבון, הלוא הוא העם היושב בציון".

אוחנה הוסיף: "הרשות המחוקקת שיחקה תפקיד משמעותי בצמתי הכרעה בתולדות של המדינה, כיאה למעוז הדמוקרטיה שהיא והמקום בו מתקבלות הכרעות על כללי המשחק. ביום חגה של הכנסת, אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל עובדות ועובדי האגפים השונים בכנסת שעמלו רבות והשקיעו את מרצם, יצירתיותם וזמנם על מנת להוציא לפועל את החגיגה הדמוקרטית הטובה ביותר שניתן להפיק עבור המבקרות והמבקרים ביום חגה של הכנסת״.

בצהריים התקיימה תפילת מנחה חגיגית במיוחד בבית הכנסת במשכן במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי, חברי כנסת ואורחי הבית. בשעה 16:00 תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית במעמד נשיא המדינה ונשיאת ביהמ"ש העליון, ובה יישאו דברים יו"ר הכנסת, ראש הממשלה וראש האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר