רגב הציגה רפורמה

50% הנחה לפריפריה: המחירים העדכניים בתחבורה הציבורית

מירי רגב שרת התחבור הודיעה על רפורמה מתוכננת שתוריד את המחירים בנסיעה בתחבורה ציבורית, בדגש על הנחות לתושבי הפריפריה (בדרכים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
תחבורה ציבורית. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הודיעה היום (שלישי) על רפורמה מתוכננת שתשנה ותוריד את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, בדגש על תושבי הפריפריה, צעירים ואזרחים ותיקים.

מהפכת המחירים של השרה רגב כוללת מספר סעיפים עיקריים:

33% הנחה ברכישת ערך צבור ומנוי חופשי-חודשי לצעירים בגילאי 18-26. עד כה נהנו מהנחות רק ילדים ונוער עד גיל 18. על פי המתווה החדש יקבלו כל הצעירים שעדיין נמצאים בראשית דרכם הנחה משמעותית בנסיעה, במטרה לעודד אותם להעדיף את התחבורה הציבורית על פני רכב פרטי.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים למשך שנה מיום שחרורם: ההטבה שניתנת כיום רק לחיילים במהלך שירותם, תורחב למשך שנה מיום השחרור, כאות הוקרה ותודה על התקופה שהשקיעו בשירות ארצם.

50% הנחה ברכישת ערך צבור לתושבי הפריפריה: יישובים בפריפריה בכל רחבי הארץ (הגדרת אזור פריפריאלי ברמה 1-5 על פי הלמ"ס). 50% הנחה ליישובים באשכול סוציו-אקונומי נמוך (אשכולות 1-2 על פי הלמ"ס), בעת טעינת כרטיס הרב-קו בערך צבור.

נסיעה חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל לאזרחים ותיקים: עד כה נהנו מנסיעה חינם רק גילאי 75 ומעלה.
במתווה החדש תוענק הטבה זו לכל אזרח ותיק, נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67, תוך הרחבת מעגל הזכאים במאות אלפי משתמשים.

50% הנחה על מנוי "חופשי חודשי", לאנשים עם מוגבלויות וזכאי הביטוח הלאומי: מגזרים אלה, שנהנו עד כה מהנחה רק בעת רכישת ערך צבור, יהיו זכאים לשלם חצי מחיר גם בעת רכישת מנוי "חופשי-חודשי".

השרה רגב: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית, שתבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל. כמי שגדלה בפריפריה, אני מחויבת לפעול למען כל מי שמתגורר מחוץ למטרופולינים הגדולים. מהפכת המחירים שאני מובילה תספק תחבורה ציבורית במחיר שווה לכל נפש בכל הארץ וללא כל העדפה למגזר כזה או אחר.

"ציבור נוסף שייהנה ממחיר מופחת הם חיילים משוחררים וצעירים עד גיל 26, שהם המשתמשים העיקריים בתחבורה הציבורית ודור העתיד שלנו. גם לאזרחים ותיקים נרחיב את הטבת הנסיעה חינם כבר ביום צאתם לגמלאות, בלי צורך לחכות לגיל 75".

לדבריה, "מטרתנו היא הורדה משמעותית של הפקקים ויוקר המחיה באמצעות הוזלת סעיף התחבורה בסל הצריכה של המשפחה הישראלית ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית. אני מאמינה בכל ליבי ששני אלה הם יעדים לאומיים חוצי מגזרים ומחנות, ובכוונתי להיאבק על מימושה בהקדם".

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: ״מברך את שרת התחבורה מירי רגב על הרפורמה הטובה בתחבורה הציבורית. הוזלת מחירי התח״צ לתושבי הפריפריה וההשקעה בקשישים ובאוכלוסיות מוחלשות יעזרו בצמצום פערים חברתיים. כפי שהתחייבנו, נסייע בכל דרך שהמהלך המבורך ייצא אל הפועל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר