10 התנגדו | צפו

94 ח"כים תמכו: החוק לשלילת אזרחות למחבלים עבר סופית

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים כץ עברה בקריאה שנייה ושלישית, בתמיכה מקיר לקיר של 94 חברי כנסת. רק עשרה ח"כים התנגדו לחוק | תיעוד מההצבעה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ההצבעה היום במליאה • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ עברה לפני כמה דקות (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק עברה ברוב יוצא דופן של 94 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, רק 10 חברי כנסת התנגדו להצעת החוק.

הצעת החוק קובעת כי שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה. על פי הצעת החוק קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה.

שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. שלילת האזרחות והגירוש יאושרו, בנוסף לשר הפנים, על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים- שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ: "הדם הזה שנשפך, הכאב העצום הזה, מלווה אותי כל הזמן, אני חושב על זה כל יום, על איך אנחנו כמחוקקים יכולים למנוע, מה אנחנו יכולים לעשות אחרת. הצעד הזה הוא שחר של עידן חדש, וצעדים רבים נוספים יגיעו. מחבלים שמקבלים כסף מהרשות הפלסטינית יעופו מפה לעזה ולרמאללה, הגיע הזמן להרתעה".

ח"כ אחמד טיבי התנגד להצעה ואמר: "באווירת הפופוליזם בתחילת קדנציה, הרגשת רוב יציב, שלטון, מצד אחד, עושים הפיכה משטרית, ומצד שני מעבירים חוקים פופוליסטיים, דרקוניים, כמו החוק הזה לשלילת אזרחות. יש עיקרון, שהאמנה בין מדינה לבין אזרח היא האזרחות, אבל רגש העליונות היהודית של חלק גדול מהבית הזה, אומרת שהאזרחות היא אמנה בין המדינה לאזרח רק ליהודים. ערבי שמבצע עבירה הוא אזרח על תנאי. יהודי שמבצע אותה עבירה או עבירה חמורה יותר, לא חושבים אפילו לשלול את האזרחות. למשל, יגאל עמיר רצח ראש ממשלה – לא רק שהאזרחות שלו לא נשללה, לא הייתה הצעה."

ח"כ זאב אלקין: "אין חוק יותר צודק מזה, המציאות בה תושב או אזרח מדינת ישראל לוקח נשק, הורג ולאחר מכן מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית היא מעוותת והזויה. אין סיבה שבן אדם כזה יישאר תושב או אזרח של מדינת ישראל, ייהנה מהטבות כלכליות, ואחר כך ישתחרר מהכלא ויהפוך לגיבור של הרשות הפלסטינית. הצעד הזה יעשה צדק ויגרום להפסקת המנגנון המעוות של עידוד הטרור".

ח"כ לימור סון הר-מלך אמרה בדמעות: "ישנן אינספור דוגמאות למחבלים בעלי אזרחות ישראלית, שרצחו ופגעו ביהודים, השתחררו לאחר כמה שנים מהכלא וחזרו לגור בינינו, כאזרחי ישראל לכל דבר ועניין. היום אנו מתחילים בתיקון המצב האבסורדי הזה. זהו צעד ראשון וחשוב מתוך סל הכלים שנדרשים מאתנו כדי לטפל בטרור ולהגביר את ההרתעה בקרב האויב. מחבלים רוצחים אינם כאלו שניתן להתייחס אליהם כאל בעלי זכויות. ביום המרגש הזה, בו החוק לשלילת אזרחות ממחבלים נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, אני רואה לנגד את עיני את שולי. אישי, בן בריתי, השם יקום דמו, האיש שאהב את האדמה ואת הארץ, את העם ואת התורה. האיש שנלקח מאתנו בפעולה רצחנית של מחבלים נתעבים. אני שמחה שאנחנו זוכים לעשות קצת מן הצדק, עם המשפחות השכולות ועם ישראל כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר