צפו בתיעוד

חברת הכנסת הדתיה התלוננה: "השוטר פגע בי"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגישה הלילה תלונה חמורה למח"ש כנגד השוטרים שלטענתה פגעו בגופה ובחסינותה הפרלמנטרית. בין השוטרים: 2 קצינים בכירים שהיו ממפקדי הפינוי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד האירוע (צילום: ללא קרדיט)

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, שהותקפה לטענתה השבוע על ידי שוטרי מג"ב במהלך פינוי הכרם בשילה, הגישה הלילה (שישי) תלונה למח"ש כנגד השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתה - ביניהם 2 קצינים בכירים בדרגת סגן ניצב ורב פקד שהיו ממפקדי הפינוי.

בתלונה שהוגשה באמצעות עו"ד אלעדי מארגון חוננו, מתאר ויזל את ההתעללות הקשה שעברה לטענתה, סון הר-מלך מצד שוטרי המג"ב שלקחו חלק בפינוי, את ההפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית ואת מעשיהם של השוטרים שהגיעו עד לכדי אלימות ואף הטרדה ע"פ התלונה. כמו כן, דורש עו"ד ויזל ממח"ש להשעות את השוטרים הפוגעים ולהעמידם לדין.

בהמשך התלונה מתאר עו"ד ויזל, כי במהלך האירוע אף הפעילו השוטרים - סגן ניצב שחר יצחקי, רב פקד יאסר אסדי, השוטר שמואל אסולין ושוטר נוסף, כוח באופן בלתי חוקי בעליל, ובצורה משפילה ופוגענית שפגעה קשות בפרטיותה ובצניעות של הח"כית. "הפעלת כוח אשר שיאה היה בעת שאחד השוטרים נצמד אל הח"כית ותחב את רגלו לבין רגליה בצורה פוגענית, אשר לכל הפחות נחשבת כתקיפה אסורה ובנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כהטרדה", תיאר ויזל את שהתרחש באירוע.

בתלונה שהוגשה בשם סון הר מלך נכתב עוד כי אחד מתפקידיו המרכזיים של חבר כנסת הוא לפקח על פעילות הרשויות וכי לשם מימוש תפקיד זה מוקנות לחבר הכנסת חסינות מהותית וכן חופש תנועה "קריאתו של הקצין לכתר את הח"כית הינה הוראה לא חוקית המהווה פגיעה חמורה בחסינות הפרלמנטרית אשר הקנה לה החוק", נכתב בתלונה.

את הטענה כי מדובר במצב מסכן חיים, הדף עו"ד ויזל "גם אם עמדה הח"כית בסכנת חיים וקמה סמכות לשלול את חסינותה, דבר המוכחש מכל וכל, הרי שאופן הביצוע של שלילה זו נעשה בצורה אסורה ומקוממת. לו רצו השוטרים ליצר חציצה בין הח"כית לבין הטרקטור על מנת לאפשר לטרקטור לעבור הרי שיכלו לעשות זאת בדרכים פוגעניות פחות ולא לבצע זאת על ידי שלילה מוחלטת של חופש התנועה של הח"כית".

בנוגע לפגיעה שחוותה הח"כית נכתב בתלונה כי "השוטרים לא הסתפקו בכליאת הח"כית בין זרועותיהם, אלא אף הרהיבו לעשות וכשביקשה היא לחמוק מטבעת החנק, מחצו הם את גופה בין שכמותיהם. שיאה של התקיפה התרחש עת הייתה הח"כית מחוצה בין שכמותיהם של השוטרים, כאשר את פלג גופה העליון היא הצליחה לחלץ מטבעת החנק, אך גפה התחתון עדין בתוכו. בשלב זה אחד השוטרים נצמד אל גופה ותחב את רגלו אל בין רגליה של הח"כית", תיאר ויזל את הפגיעה הקשה שחוותה סון הר-מלך.

"כפי הנחזה בתיעוד וכפי הניתן לשמוע בו אף מפקדו של השוטר נדהם ממה שראו עיניו, וישר כשהבין מה עושה הפקוד שלו הוא צעק לו: "לא לא לא לא! מה אתה עושה"!?" וארשת זעזוע עלתה על פניו", הוסיף עורך דינה של חברת הכנסת.

"כאשר אדם תוחב את רגלו אל בין רגליה של אישה ללא שקיבל אישור והסכמה לכך, הדבר הינו מעשה חמור ופוגעני אשר מהווה לכל הפחות תקיפה עם אספקט פיזי, ובנסיבות מסוימות עשוי להיחשב אף כהטרדה", תיאר ויזל את חומרת מעשיהם של השוטרים.

בסיום התלונה, מתח העו"ד ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים: "לא יתכן כי קצינים במשטרת ישראל ירשו לעצמם לזלזל בצורה בוטה בזכויות חשובות ולפגוע כך בחברת כנסת. התקיפה-הטרדה אשר חתמה את האירוע לא הייתה מתרחשת לולי מסכת ההפרות והפגיעות אשר קדמו לה ואשר הווה את רוח המפקד מאחורי כל ההתנהלות המתוארת", תקף.

"לאור זאת יש להשעות את השוטרים מתפקידם לפחות עד להעמדתם לדין וכן לפתוח בחקירת המקרה", חתם ויזל את תלונתה של ח"כ לימור סון הר-מלך.

מעו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע בו נחצו כל הקווים האדומים. שוטרים הרומסים בפרסיה את הוראות החוק תוך זלזול בוטא בחסינותה, בכבודה ובצניעותה של חברת כנסת, אינו דבר שיכול לעבור על סדר היום. האופן הברוטאלי בו פעלו השוטרים כנגד חברת הכנסת משקף את רוח המפקד אשר הנחתה את פעילות הריסת הכרם, ואשר הובילה לאלימות רבה כלפי המתיישבים אשר נכחו במקום. מצופה כי מח"ש תעשה בדק בית מקיף ויעמידו את השוטרים הפוגעים לדין ויכלה קוצים מן הכרם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מטרתם של המפקדים והלוחמים היא בראש ובראשונה שמירה על חיי אדם. מפקד מג"ב עודכן לאורך האירוע, וחשוב להדגיש כי לצד החסינות וחופש התנועה שיש לחברת הכנסת, הלוחמים פעלו ברגישות רבה ונחישות תוך הכלה וניהול שיח מכבד וטיפול מקצועי לאורך כל האירוע. נמשיך לפעול ברגישות ונחישות בכל משימה ובכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר