"יום השיבוש הלאומי"

עדכוני המחאה: 16 מפגינים נעצרו; כבישים נחסמו ברחבי הארץ

המפגינים נגד הרפורמה המשפטית החלו את "יום השיבוש" בחסימת כביש 1 לכיוון ירושלים למשך כשעה | בהמשך הם חסמו צמתים בתל אביב וברחבי הארץ ושיבשו את תנועת הרכבות | עד כה עצרה המשטרה 16 מפגינים שהפרו את הסדר | עדכונים שוטפים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר תשפ"ג | 01.03.23
המחאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המפגינים המתנגדים לרפורמה המשפטית, חוסמים הבוקר (רביעי) כבישי בכל רחבי הארץ במה שמכונה "יום השיבוש הלאומי". 'כיכר השבת' עם עדכונים שוטפים.

תחילה הם חסמו הבוקר את הכביש בשער הגיא לכיוון ירושלים אך כעבור כשעה נפתח כביש 1 לתנועה אך במקום מורגשים עומסי תנועה.

סמוך לשעה 09:00 בבוקר עצרה המשטרה במחלף הכפר הירוק, 4 מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. בהמשך, עצרה המשטרה במקום שני חשודים נוספים.

ברחוב סלמה, המשטרה עצרה חשודה בחשד לתקיפת שוטרת. היא מועברת לחקירה בתחנת המשטרה.

המשטרה כרזה מספר פעמים למוחים החוסמים את צומת נמיר רוקח שיפנו את הצומת אולם המוחים לא נעתרו. ברגעים אלו פועלת המשטרה לפזר את המוחים ומבצעת מעצרים. עד כה נעצרו במקום 9 מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

בשעה 11:00 מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון לכיוון דרום, כעת הכביש חסום ממחלף ההלכה.

בשל המחאה בקרית הממשלה (צומת בגין/קפלן בת"א), הרחובות הבאים נחסמו לתנועה:

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים)
  • גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי)
  • כמו כן, נחסמו העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.

שיבושים נרשמו גם בתנועת הרכבות לאחר שמפגינים הפריעו לסגירת הדלתות של רכבות ומנעו את נסיעתן. "בשעה האחרונה קיימות מספר הפרעות מכוונות לסגירת הדלתות בחלק מהרכבות בעת עצירתן בתחנות, וכתוצאה הרכבות מתעכבות בתחנות וחלים שיבושים בתנועת הרכבות", נמסר מרכבת ישראל, "אנו מבקשים מכל הנוסעים לאפשר המשך נסיעה תקינה ובטוחה".

בתוך כך, בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בלילה בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים.

לדברי השר בן גביר: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

בעקבות המחאה שצפויה להתקיים היום (רביעי) בירושלים, להלן צפי שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב החל משעות הבוקר וחסימת הרחובות הבאים:

- רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין).

- רחוב רוטשילד נחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.

במשטרה מדגישים שייתכן כי בעקבות המחאות, ייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. שוטרים הפרוסים בחסימות ובאזורם, יפעלו ככל הניתן לאפשר שמירת מרקם חיים לכלל הציבור.

גם בתל אביב תתקיים היום מחאה והחל מהשעה 07:45 ייחסם מחלף השלום לשני הכיוונים.

ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים בחסימות ולבחור מראש בדרכים חלופיות.

כפי שדווח המפגינים נגד הרפורמה המשפטית מתכננים לקיים היום את "יום השיבוש" ברחבי הארץ, והמשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת שיבושי תנועה נרחבים. במקביל, בשעה 9:00 תצביע ועדת החוקה לקריאה ראשונה על הצעת חוק יסוד: השפיטה - ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות.

מהמשטרה נמסר כי החל מהשעה 07:45 ייחסמו לתנועה העליות והירידות במחלף השלום לשני הכיוונים. עקב החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי מחוז תל אביב.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי היא "רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות להפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שאינה מאושרת על ידי המשטרה".

עוד נמסר מהמשטרה כי "הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולהמנע מהשתתפות בהפרות סדר מכל סוג". במשטרה הוסיפו ואמרו כי "בימים אלה יש להקפיד להודיע למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם וחפץ חשוד או כל אירוע חריג אחר".

לפי התכנון של המפגינים, בשעה 08:00 צפויות מחאות של הורים ותלמידים מחוץ לעשרות מוסדות ברחבי הארץ. בשעה 8:30 - הפגנת מחאת של מילואימניקים ברחבת מוזיאון א"י.

ב-9:30 יצטרפו לאותו מקום גם הסטודנטים והמרצים - ל"מחאת האקדמיה". בשעה 10:00 - הצעדה המרכזית של ארגוני המחאה מכיכר דיזנגוף לקפלן, כולל מחאת התלמידים והנוער. בנוסף, באותה שעה - שיירות כלים חקלאיים ברחבי המדינה.

בשעה 11:00 - הפגנות ההייטקיסטים במס' מוקדים ברחבי הארץ בין היתר בקפלן ובשדרות אבא אבן 10 בהרצליה פיתוח. וכן מחאת הסופרות והסופרים - קוראים ספרות התנגדות במרחב הציבורי: ירושלים, חיפה, ת"א, באר שבע.

בשעה 14:00 - עצרת חירום של כלל מקצועות הבריאות בישראל - 'בלי דמוקרטיה אין בריאות' מול בית המשפט ויצמן 1 תל אביב.

בשעה 16:00 - הפגנה בגן הוורדים בירושלים; בשעה 17:00 - יום זעם בצומת כרכור; בשעה 18:00 ועד חצות – הפגנה מול מעון רה"מ ברחוב עזה 35 ירושלים.

בנוסף לכל הנ"ל, לאורך כל היום יתקיימו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים ובצמתים שיחסמו לתנועה וכן ביקורי בית אצל שרים וחברי כנסת.

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תצביע היום בשעה 9:00 בבוקר לקריאה ראשונה על הצעת חוק יסוד: השפיטה - ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות.

(צילום: אחים לנשק)
(צילום: אחים לנשק)
(רחפן: דב גזית)
(רחפן: דב גזית)
(רחפן: דב גזית)
המחאה בתל אביב (צילום: Erik Marmor/Flash90)
המחאה בתל אביב (צילום: Erik Marmor/Flash90)
המחאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המחאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המחאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
המחאה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר