אנרכיה ברחובות

מכת"זית נגד מפגינים; שישה נעצרו בחשד לאי סדר • המפכ"ל: "יש שוטרים שנפצעו, נמצה את הדין"

יום "השיבוש" של השמאל בעקבות הרפורמה המשפטית שמתכננת הממשלה להעביר נמשך • מאות מפגינים חסמו את כביש 65 וצומת כרכור ומכת"זית הופעלה כנגדם. בנוסף מאות מחוץ לבית משפחת נתניהו ברחוב עזה בירושלים • המפכ"ל בביקורת: "פגעו בשוטרים, פגעו ברכוש ומנעו מהשוטרים למלא את משימתם" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הפגנות המחאה האלימות ברחבי הארץ של תומכי האופוזיציה והמתנגדים לרפורמה המשפטית נמשכת הערב (רביעי) בירושלים ובכביש 65. מאות מפגינים מחו מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה בירושלים ומשם התקדמו לרחובות סמוכים.

במקביל התקיימה מחאה בהשתתפות מאות מפגינים סמוך לצומת כרכור ובמהלכה חסמו המפגינים את כביש 65. המשטרה השתמשה במכת"ז על מנת להשיב את הסדר.

ארבעה מפגינים נעצרו בצומת כרכור. בנוסף עצרה המשטרה בכביש 461 בצומת סביון שני מפגינים נוספים, בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

דברי המפכ"ל

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הערב הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לנוכח אירועי המחאה שהתקיימו במהלך היום ברחבי בארץ ולקראת שורת מחאות המתוכננות אל תוך הערב.

בתום הדיון אמר המפכ״ל: "האירועים היום קשים ומעציבים. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת לא נאפשר הפרות של הסדר הציבורי ולא נאפשר פגיעה ברכוש ובסמלי שלטון".

אנרכיה. השוטרים עוצרים את אחד החשודים (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל הוסיף: "לצערי היום בזמן שאנחנו עמלים על מנת לאפשר חיים סדירים לכלל האזרחים לצד המחאות, היו מי שהפרו את הסדר, פגעו בשוטרים, פגעו ברכוש ומנעו מהשוטרים למלא את משימתם.

"אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לנהוג באחריות, ללא פרובוקציות או אלימות כנגד השוטרים ומתחייב ששימוש בכח יופעל רק במקרה של פגיעה בשוטרים או סכנה לאזרחים ולסדר הציבורי".

את דבריו חתם המפכ"ל: "יש לנו שוטרים שנפצעו היום כתוצאה מאלימות של מפגינים ואנו נמצה את הדין עם האחראיים לכך. אלימות כנגד שוטרים כמו השלכת אבנים וחפצים לעבר שוטרים היא מבחינתי חציית גבול שאותה לא נאפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר