מחאות השמאל

6 שוטרים, בהם הקצין שתועד משליך רימון הלם, נחקרים במח"ש

אחרי שפתחה בחקירה, במח"ש חוקרים את הקצין שתועד משליך רימון הלם לעבר מפגינים בתל אביב, לצד חמישה שוטרים נוספים (אקטואליה, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנות נגד הרפורמה (צילום: Gili Yaari /Flash90)

הקצין שתועד לפני כשבועיים משליך רימון הלם לעבר מפגינים בתל אביב, זומן היום (ראשון) לחקירה במח״ש. מספר שוטרים נוספים נחקרים גם הם בחשד להשלכת רימוני הלם באותה הפגנה, בניגוד לנהלים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' לפני עשרה ימים, מח"ש פתחה בחקירה אם התנהלות השוטרים, אחרי השלכת רימון ההלם לעבר המפגינים, שהובילה לפציעתם של כמה מהם, הייתה בהתאם לנהלים.

כזכור, במהלך מחאה בתל אביב לפני כשבועיים השליכה המשטרה רימון הלם שגרם לכמה פצועים - בהם אדם עם פציעה "ממשית" כשאוזנו נקרעה ונתפרה בבית החולים. יצויין כי הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים נפתחת עוד לפני שהוגשה תלונה בפרשה המדוברת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".

השר בן גביר הגיע לחפ"ק המשטרה בתל אביב יחד עם המפכ"ל ואמר: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה".

"מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא", אמר עוד בן גביר.

סיעת יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה לפיד הודיעה, כי החליטה ברגעים אלו לעזוב יחד את משכן הכנסת; "ולהצטרף ולחזק את אלפי המפגינים הפטריוטים בתל אביב שמוחים על דורסנות הממשלה והרס הדמוקרטיה הישראלית".

הודעת מארגני יום השיבוש הלאומי: "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ״ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין."

ממחאת הסטודנטים נמסר: "משטרת בן גביר החליטה שהמפגינים הלא אלימים הם אויבי העם. אנחנו קוראים למשטרה להפסיק את האלימות. נמשיך להפגין ולהשמיע את הקול שלנו, בתור הדור הצעיר שיפגע כאן אם המדינה תדרדר לדיקטטורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר