בפגישה בוורשה

אחרי משבר ארוך: משלחות הנוער לפולין יחזור לפעול

ישראל ופולין הסכימו על החזרת משלחות הנוער. משלחת ישראלית, בראשות מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), הגיעה להסכמות ראשוניות עם ממשלת פולין שפתרו את הסוגיות הנוגעות לאבטחת המשלחות ולתכני הביקורים.

(צילום: ברברה וויציצובסקה, MSZ)

לאחר שנים של משבר דיפלומטי, מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז) עמד היום (חמישי) בראש משלחת הכוללת נציגי משרד החוץ, משרד החינוך והשב״כ אשר ביקרה בוורשה, נפגשה עם נציגי ממשלת פולין והגיעה להסכמות עקרוניות שיאפשרו את חזרת משלחות הנוער הישראליות לפולין.

שר החוץ אלי כהן מסר: ״חזרת משלחות הנוער לפולין היא החלטה חשובה הן מבחינה חינוכית והן מבחינה לאומית. שימור זכרון השואה הוא אחד הצירים המרכזיים בעבודת משרד החוץ. אנחנו נמשיך לקדם פתרון למשבר ביחסים עם פולין.

אני מברך את מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), את שגריר ישראל בפולין, ד״ר יעקב ליבנה וצוות השגרירות ואת חברי המשלחת ממשרדי החוץ, החינוך והשב״כ על ההישג״.

בשיחות שהתקיימו במשרד החוץ הפולני, הסכימו נציגי השב״כ עם מקביליהם הפולנים על מתווה אבטחת המשלחות ונציגי משרד החוץ והחינוך הובילו את הדיון בתכני המשלחות שימשיכו לעסוק בשימור זכרון השואה ולימוד ההיסטוריה של העם היהודי בפולין.

שר החינוך יואב קיש מסר אף הוא: ״אני מברך על ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין, מדובר בהחלטה משמעותית ביותר בעלת חשיבות לאומית וערכית יוצאת דופן. מודה לשר החינוך הפולני על העבודה המשותפת לאורך הדרך שתרמה להצלחת החזרת המשלחות. אני רואה חשיבות רבה בהנחלת זכרון השואה ולימוד מורשתנו כעם לכלל תלמידי ישראל".

כזכור, לפני כשנתיים, הפרלמנט בפולין אישר את הצעת 'חוק הרכוש', לפיו היכולת של ניצולי השואה וצאצאיהם לדרוש את רכושם שנגזל מהם בימי המלחמה - תוגבל.

החוק עורר את זעמה של ישראל כבר בשלב מוקדם. בהמשך הוא עבר ב"סיים", בגרסתו החריפה ביותר, ללא התיקונים שהוכנסו בו לאחר לחץ אמריקאי בסנאט הפולני. התיקונים שבוטלו היו אמורים לאפשר ארכה של שלושה חודשים להגשת תביעות חדשות ואי החלת החוק על תביעות קיימות. החוק החדש שאושר מאפשר לבטל גם תביעות קיימות.

בפולין גם טענו כי המסעות הישראליים משמשים לתעמולה אנטי פולנית, כשהם מנסים להסתיר את המעורבות הפולנית ברצח יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר