אפשר גם אחרת • צפו

האם זהו ה'אי של שפיות' בתוך ים המחלוקות במדינה?

בתוך הפלגנות, ההסתה, והאווירה הקשה בין הציבורים במדינת ישראל, ניצבת לה המושבה הצפונית 'זכרון יעקב' כאי של שלווה וחיבורים בין הקהילות והמגזרים • מיהי הדמות שעומדת מאחורי התופעה? (בארץ)

הרב רפאל מנת, ראש הקהילה החרדית ומנכ"ל המוסדות החרדים בעיר, יצר קשר חם ולבבי עם כלל התושבים (צילום: באדיבות המצלם)

סוכת השלום של זכרון יעקב

בתוך הפלגנות, ההסתה, והאווירה הקשה בין הציבורים במדינת ישראל, ניצבת לה המושבה הצפונית 'זכרון יעקב' כאי של שלווה וחיבורים בין הקהילות והמגזרים.

כתב כיכר השבת יצא בעקבות תופעה יוצאת דופן זו וגילה כי ישנה דמות אחת הפועלת בשטח והיא זו שתורמת למרקם החיים הלכאורה בלתי אפשרי הזה להתנהל בשלווה ובנחת.

את הרב רפי מנת מצאנו ברחובה של עיר מסיים בדיוק שיחה לבבית עם הורים הנמנים על הקהילה החילונית במושבה שהזמינו אותו לערוך את חופת ביתם הנערכת מיד לאחר החג באולם הסמוך לעיר.

הרב רפאל מנת, ראש הקהילה החרדית ומנכ"ל המוסדות החרדים בעיר, יצר קשר חם ולבבי במשך עשרות השנים בהם נשא בתפקידים שונים בעיר כשהוא מוצא את השפה הנכונה עם תושבי המושבה מחד, עם קהילת החקלאים מאידך, לצד חיבורים עם ציבורים שונים. וראשי הקהילות השונות.

"הוא יודע לדבר עם כל האנשים ולעשות את החיבורים הנכונים" אומרים רבים מתושבי המושבה כשהם מתייחסים לשקט והשלווה השוררים במושבה, ולעובדה המרתקת שהמתח בין המגזרים במדינת ישראל, כמו פסח על המושבה הציורית.

הרב מנת שחתם לא מכבר את תקופת הימים הנוראים בהם הוא משמש כחזן ובעל תפילה בבית כנסת הגדול בעיר מספר כי האוירה בבית הכנסת הינה יוצאת דופן וייחודית - "התפילות המיועדות לכל בני העיר נערכות ומנוהלות על ידי כאשר בניי עומדים סביבי ומשמשים לי מעין מקהלה - כך המתפללים חווים את התפילה כחוויה מרוממת המשאירה להם טעם של עוד וכמובן פותחת לבבות..."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר