הכתובת הראשונה בעתות מצוקה וברגעי קושי נפשיים

דרישת שיא לשימוש בקווי הייעוץ של 'בית חם'

אנשי מקצוע מאיישים את מוקדי החירום והתמיכה של 'בית חם' ומקבלים את השיחות הרבות לחיזוק החוסן הנפשי • בשל המצב הקשה תוגבר המוקד והועברה הדרכה לצוותים ע"י הפסיכולוג הקליני אביב ברין (חדשות)

עם היוודע האסון מוקד החירום אויש באנשי מקצוע נוספים שקיבלו את הפניות הרבות שהחלו לזרום למוקד (צילום: flash 90)

המצב הבטחוני השפיע רבות על חוסנם הנפשי של רבים, גם כאלה אשר כלל לא היו באזור, אלא רק התוודעו לסיפורים ולפרטים.

בשל העובדה כי החוסן הנפשי של רבים מאד נפגע, בהם גם ילדים, קו הייעוץ והתמיכה של ארגון 'בית חם' קורס מעומס הפניות מצד אנשים החשים את הקושי ומבקשים להתייעץ ולהיתמך.

עם היוודע האסון מוקד החירום אויש באנשי מקצוע נוספים שקיבלו את הפניות הרבות שהחלו לזרום למוקד.

בשעות המאוחרות של הלילה במצואי החג והשבת, לאחר היוודע דבר האסון, קיבלו אנשי הצוות שיחת ריענון ע"י ישראל קונופינצקי עו"ס ואבי קנאי פסיכולג קליני שהעניקו לצוותים את ההדגשים לשיחות הרבות על רקע הפיגוע.

כידוע, 'בית חם' מפעיל בכל ימות השנה קו ייעוץ ותמיכה בכוכבית 9518. המוקדנים הינם אנשי מקצוע בתחום הטיפול או החינוך, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מאמנים אישיים ועוד, אשר עוברים הכשרה אינטנסיבית על ידי אנשי מקצוע של בית חם.

יעילותם הבולטת של קווי ייעוץ אלו הינה בהיות השיחות אנונימיות לחלוטין, כאשר מצד הפונים לא נדרשת הזדהות, ואף זהות העונים הינה לא ידועה. הדבר מאפשר לכל הזקוק לייעוץ ותמיכה, לשתף ללא חשש ולספק את תמונת המצב המלאה מבלי להחסיר פרטים העלולים להיות משמעותיים למתן הייעוץ לו הם זקוקים. בצורה זו נחסכת אווירת המתח הקיימת בכל מפגש המתקיים פנים אל פנים. במקום אי הנעימות ימצאו הפונים הקשבה ורגישות לצד שחרור ופתיחות מלאה בחסות הדיסקרטיות והחיסיון.

מנכ"ל "בית חם" הרב אריה מונק: "אירוע שכזה מתאפיין בהרבה מאד נפגעי חרדה. למעשה, כל מי שנכח באזור, או אפילו רבים שרק שמעו על האירוע הקרוב, חווה את האירוע באופן שהשפיע על הנפש. מעבר לכך, כל מי שנחשף לתמונות, לצילומי הווידיאו, לעדויות דרך אמצעי התקשורת השונים, עשוי למצוא את עצמו בחרדה ומצוקה".

בהזדמנות הזו הרב מונק מבקש לפנות להורים: "בכדי לזהות אם ילדכם סובל מחרדה, אלו הם התסמינים הראשונים לחוסר שקט: יובש בפה, הלמות הלב, חוסר שינה, סיוטי לילה, אי רצון לאכול. אם אתם מזהים שלילד יש אחד מהסימנים האלה, קודם כל צריך לתת יד, לחבק, לתת לילד לדבר. חייבים לדובב אותו ולדבר על האירוע".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר