"קדם" בפנייה לשר הבריאות:

"אפשרו את המשך האירוח של מבוגרים שפונו מהדרום"

במכתבם לשר הבריאות אוריאל בוסו מבקשים ראשי איגוד 'קדם' לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל את התערבותו במצוקת כח האדם והתקצוב על מנת שניתן יהיה להמשיך ולארח את אלף הקשישים שפונו מהדרום לצד המשך הטיפול בשאר בני הגיל השלישי המתגוררים בדיור המוגן ובתי האבות (רווחה).

נפילה באשקלון (צילום: פלאש 90)

לאור המלחמה והפינוי של כאלף קשישים לבתי אבות והדיור המוגן, שיגרו ארגון קדם – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל מכתב לשר הבריאות אוריאל בוסו והציגו בפניו את הסוגיות הנדרשות על מנת לאפשר את המשך האירוח של כאלף קשישים שפונו מהדרום וכן המשך קליטתם של עוד רבים.

בעקבות המלחמה המתנהלת בימים אלה במדינת ישראל והמצב הקשה בדרום הארץ, הענף קלט כאלף אזרחים ותיקים, מעוטף עזה ומיישובי הדרום והצפון במאות דירות בעשרות דיורים מוגנים לעצמאיים ברחבי הארץ, בנוסף נפתח מימון ייעודי ממשלתי לזקנים מאזורי המלחמה גם בבתי האבות ובמוסדות הסיעוד ברחבי הארץ.

במכתב מפרטים מנכ"ל קדם נחי כץ והיו"ר גב' יולי גת את הסוגיות הדורשות התערבות דחופה של משרד הבריאות. הם מעלים את מצוקת כח האדם הגדולה בכל הנוגע למטפלים סיעודיים ומבקשים ממשרד הבריאות לפעול לקידום קמפיין לגיוס מטפלים סיעודיים כמו גם הקצאת עובדים נפאלים רבים במקומם של העובדים הפלסטינאיים.

על מצוקת כח האדם נכתב לשר הבריאות כי מדובר ב"מצוקה חמורה אשר החריפה עם תחילת המלחמה. ללא מטפלים המוסדות לא יוכלו לתת מענה. לא לדיירים ולא למפונים ושעריהם יסגרו. מדינת ישראל הזניחה תחום זה לאורך השנים והפנתה את המוסדות להסתמך על ישראלים שכמעט ואינם קיימים בתחום או להסתמך על פלסטינאים שמהווים חשש ביטחוני וכרגע עוצרים אותם מדי יום על אף התערבותנו וכן הם חשופים לאיומים על חייהם בעת שהותם במוסדות. ברור לחלוטין כי הענף לא יוכל להסתמך עליהם בעתיד".

"גם על הפתרון של מטפלים זרים חוקיים מנפאל, המדינה הערימה חסמים כלכליים בשנה וחצי האחרונות, על ידי אגרה שנתית עצומה ומנעה ממוסדות רבים יכולת לקלוט אותם, תוך הגבלת המכסה פר מחלקה. כך שמקום לקלוט 2,000 מטפלים שבמכסה נקלטו רק כ-1,000 על אף המצוקה".

כמו כן הם מלינים על המשאבים ומבקשים להגדיר קרן הצטיידות או להגדיר גוף ממשלתי שאחראי להכין את המוסדות לקליטת מפונים ברמה הלוגיסטית וציוד נלווה כגון מיטות ועוד, כמו גם תקציב ייעודי שיבטיח יכולת עמידת המוסדות באתגרי המלחמה.

"קהילות הדיור למבוגרים מספקים דיור, סביבה תומכת וחברתית לזקנים שנאלצו לעזוב את ביתם בדרום, עם פעילויות פנאי והפגת בדידות, כולל אספקה סדירה של אוכל ותרופות. אנו מבטיחים לעשות כל שביכולתנו ולהעניק מניסיוננו, על מנת לסייע לאזרחים הוותיקים בדרום ובכל מקום בו נתבקש". אומר מנכ"ל קדם נחי כץ.

יצוין כי בשבוע שעבר השתתפו ראשי האיגוד גם בוועדת הבריאות של הכנסת שם הציגו את הסוגיות בפני יו"ר הועדה חה"כ יונתן משריקי ודרשו מתן מענה דחוף לנושאים אקוטיים אלו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר