מצדיעים למד"א

אירוע מרגש בכותל לזכר קדושי מד"א שנרצחו במלחמה

במעמד מיוחד שהתקיים בראשות רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ ובהשתתפות שר הבריאות, שגריר ארה"ב בישראל ומנכ"ל מד"א, העלו על נס את מסירות נפשם של עובדי ומתנדבי מד"א והוענקו מגנים לבני משפחות הנרצחים מקרב אנשי מד"א (חדשות, חרבות ברזל).

אירוע מרגש בכותל לזכר קדושי מד"א שנרצחו במלחמה (צילום: יח"צ)

מעמד מרגש התקיים השבוע בנר רביעי של חנוכה בכותל המערבי. זמן קצר לפני הדלקת נרות החנוכה התקיים טקס במעמד הגאון הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים למשפחות מד"א ששכלו את יקיריהם בפעילותם להצלת חיים במלחמת 'חרבות ברזל'.

בטקס בראשות רב הכותל הגר״ש רבינוביץ נכחו: שגריר ארה״ב בישראל מר ג׳ק לו, שר הבריאות ח״כ הרב אוריאל בוסו, מנכ״ל מד״א רמ״ג אלי בין, מנכ״ל הקרן למורשת הכותל סולי אליהב, בני המשפחות של הנרצחים הי״ד, עובדי ומתנדבי מד״א. את האירוע הנחה היועץ האסטרטגי של מד״א יענקי ביכלר.

במהלך האירוע הועלו על נס זכרם וסיפורי גבורתם של מתנדבי ועובדי מד"א, פראמדיקית עמית מן הי"ד שנרצחה בזמן שטיפלה בפצועים במרפאת בארי, חובש בכיר אהרון חיימוב הי"ד שנרצח כשנהג באמבולנס בדרכו לטפל בפצועי ירי וחובש בכיר אביה חצרוני הי"ד נהג אמבולנס מד"א של קיבוץ בארי. משפחותיהם קיבלו מגן לזכרם ממנכ"ל מגן דוד אדום.

בסיום טקס הענקת המגנים למשפחות הנרצחים, הדליקו נציגי המשפחות השכולות נר חנוכה רביעי על מרפסת הקרן למורשת הכותל ולאחר מכן ירדו לרחבת הכותל המערבי שם הדליק מנכ"ל מד״א אלי בין נר רביעי בחנוכיה המרכזית בראשות רב הכותל.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר במעמד: "התברכנו בזיכרון ארוך. זיכרון היסטורי. הזיכרון שלנו לא מתחיל בלידה שלנו ולא מסתיים במוות שלנו. בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים, כאילו הוא ניצל מהטבח של המן בפרס, כאילו הוא הדליק את המנורה במקדש עם יהודה המכבי. לעולם לא נשכח את ההתגייסות ואת המסירות של המתנדב מד"א בשעה הקשה של האומה. ריפאתם לא רק את הפצעים שבגוף אלא גם את הפצעים שבנפש".

גם שר הבריאות ח"כ הרב אוריאל בוסו נשא דברים במעמד ואמר: "הנרצחים הקדושים יכלו בהחלט להתחמק ולא להיות באותם זירות, כל אחד וסיפורו שלו, אבל לחמו וחירפו נפשם עד טיפת הדם האחרונה, פשוטו כמשמעו. ברגע הגדול הזה של הדלקת נר חנוכה נישא תפילה לה' שאור הנרות בכותל המערבי יאיר לכל עם ישראל להצלחת הלוחמים בשטח, לרפואת הפצועים ולחזרתם בשלום של כל החטופים".

מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין: "הערב נר רביעי של חנוכה, אנו זוכרים את מתנדבי ועובדי מד"א שנרצחו בידי מחבלים בעת שעסקו בהצלת חייהם של אחרים. אנו מוקירים את זכרם, ומחבקים אתכם, המשפחות. מתנדבי ועובדי מגן דוד אדום מבטיחים להמשיך את דרכם, ולהמשיך להציל חיים בכל עת ובכל מקום כפי שהקפידו עמית, אהרון, אביה ורונן לעשות. נרות חנוכה מסמלים אור ואחדות, אותם אנחנו רואים במלוא הדרם בכל רחבי הארץ. כולי תקווה שהנרות האלו שאנו מדליקים הערב - יאירו לנו ימים טובים יותר ובטוחים יותר".

צפו בגרליית תמונות מהארוע המרגש:

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר