משה חבושה והמועצה הדתית בקרית-מלאכי: מחלוקת גרסאות

הפייטן הנודע הוזמן לערב סליחות בקרית-מלאכי, אך למרות שהגיע הודיעו אנשי המועצה לקהל: הוא חולה, הסליחות בוטלו. משה חבושה זועם

אלי ג´אן | כיכר השבת |
חבושה חוזר למונית, ביום האירוע (אלי ג´אן)

במשך כחודש ימים תכננו במועצה הדתית בקרית מלאכי אירוע סליחות גדול שהיה אמור להתקיים במתנ"ס המקומי, בהשתתפות החזן משה חבושה.

ביום המיועד, הקהל שהגיע למקום נדהם לשמוע שהאירוע בוטל ברגע האחרון. "חבושה חולה", נאמר להם. למרבה ההפתעה, חבושה "החולה" נצפה במקום באותן דקות.

מודעות הצבע על תפילת הסליחות הודבקו כבר לפני כשבועיים. "בהשתתפות רב העיר הרב חיים פינטו והפייטן משה חבושה", הן בישרו.

גם הרב יהודה ירוסלבסקי אב בית הדין החדש, הרב יצחק עזריאל והרב שמואל אוחנה חתנו של הרב פינטו היו אמורים להשתתף. חלק מהרבנים כבר הגיעו לאירוע, כיבוד קל הוגש לציבור שהמתין לתחילת הסליחות, אלא שאז בישר להם ראש המועצה הדתית יהודה שיטרית על ביטול האירוע.

לא עברו כמה דקות מאז שהחל הציבור להתפנות מהאולם, וחבושה המוכר המשמש גם כחזנו של מרן הרב עובדיה יוסף, הגיע למקום.

הקהל שעדיין נותר במקום היה עד לחילופי הדברים בין הצדדים. ראש המועצה ביקש מחבושה לעזוב מכיוון שכל הציבור כבר הלך ולטענתו הוא איחר, אך חבושה מצידו אמר כי הגיע באיחור מכיוון שהודיעו לו שעה לפני.

לאחר שהחל לצעוד למוניתו, שאל אותו אדם לפשר מחלתו הפתאומית. "אני חולה? הם חולים", אמר ונכנס בכעס לרכב.

הקהל החל להתגודד סביב רכבו של חבושה והתחנן שישוב ולא יאכזבם. "כבר באת עד לפה, אז תעשה לנו סליחות", אמרו לו.

חבושה נכנע ללחצים והחל לומר את הסליחות לפני קהל של פחות מ-50 איש כשבדקות הראשונות היה זה אף ללא מיקרופון.

אנשי המועצה הדתית והרבנים לא השתתפו באירוע. "כל הסיפור הזה שהוא היה כאילו חולה, נשמע כמו תרוץ קלאסי של המועצה", אמרו בקהל.

מהמועצה הדתית נמסר: "קבענו עם חבושה לשעה 17:00 אך הזמר איחר ולכן האירוע בוטל. אם היינו מתחילים באיחור, היה עובר זמן הסליחות. (ניתן לאומרם עד השקיעה. א.ג.) הזמר התנצל ואמר כי יגיע פעם אחרת כפיצוי".

משה חבושה מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הם קבעו תאריך לפני שלושה שבועות, אך לא אמרו לי היכן ובאיזה שעה וגם לא השאירו מספר טלפון לחזרה. בשעה 17:00 הם התקשרו לשאול היכן אני, ואמרתי להם שלא מסרו שעה ומקום וביקשו שאצא. לא התנצלתי ולא אמרתי שאגיע בהזדמנות אחרת כפיצוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר