תופעה בדרום: אין רופא שיחתום על תעודת פטירה

עד לאחרונה, רופא של מד"א היה מתלווה עם נט"ן ומאשר מוות. מחסור ברופאים גורם לאבלים לרוץ אחר תעודת פטירה. יו"ר זק"א: ´ביזוי המת´ (ארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מד"א (צילום ארכיון: פלאש 90)

מחסור ברופאים גורם בימים האחרונים לביזוי כבוד המת, ולטרחה רבה עבור משפחות הנפטרים.

המקרים המדוברים מתרחשים בעיקר בדרום הארץ, אך מסתבר כי הם עשויים להפוך לבעיה בכל הארץ.

עד לפני כשבועיים היה נהוג שבעת פטירת אדם, רופא של מד"א היה מגיע עם צוות הנט"ן והיה חותם ומאשר את מותו, ולאחר-מכן הייתה מתקבלת תעודת פטירה ואישר קבורה, אלא שמקרים שהיו בימים האחרונים בדרום, הביאו לגילוי תופעה חדשה, לפיה כאשר אנשים נפטרו לא היה רופא עם צוות הנט"ן שיאשר את קביעת המוות לאחר שפעולות ההחייאה כשלו.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר "מה שקורה בימים האחרונים, הוא שבני משפחה נאלצים לכתת רגליהם בכדי למצוא רופא שיחתום על פטירתו של בן משפחתם, ובכך גורמים טרחה רבה לאבלים, וכן ביזוי כבוד המת".

לדבריו, "במקרים של פטירה בלילה, או בישובים מרוחקים, נשארו הנפטרים בבית עד שעות הבוקר, עד להשגת רופא שיחתום על תעודת הפטירה.

"לצערי בימים האחרונים אירעו בנגב מספר מקרים שהגיעו לזק"א, והארגון דאג להביא רופא מיוחד שיחתום עם קביעת המוות וינפיק תעודת פטירה ורק לאחר-מכן שוחרר הנפטר לקבורה."

ארגון זק"א התריע בפני הגורמים האחראים במשרד הבריאות על ביזוי כבוד המת והחי הנגרם מכך, בימים הקרובים יכנס מנכ"ל משרד הבריאות ישיבה דחופה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר