דרעי בראיון: הכלא, ש"ס, ואמסלם

"הגר"ע הבטיח לי שאקבל הפיקדון ביציאתי מהכלא"

מה חושב יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי על הרב אמסלם? בראיון שהעניק בערב שבת לתחנת רדיו חילונית, הוא דיבר על הכל: הישיבה בכלא והקשר ליוסף הצדיק, ההבטחה שקיבל מהגר"ע יוסף וההנהגה בש"ס. "אמסלם אמר שהוא לא רוצה לרוץ איתי. מי אני שיחלוק עליו", אמר דרעי. האזינו לראיון המלא (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
דרעי (צילום: מנדי הכטמן)

בשבועיים האחרונים, רבים רצו לשמוע את קולו של יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי. המחלוקת בין תנועת ש"ס לחבר-הכנסת חיים אמסלם, הביאה כלי-תקשורת רבים לפנות לדרעי. בעקשנות עיקבית, סירב דרעי לכולם, מתוך ידיעה שמדובר במוקש מיותר.

בסוף-השבוע, הוא בחר לשוחח עם העיתונאית שרה ב"ק, בתוכניתה השבועית "עונג שבת" ברדיו "אקו 99". הראיון היה אמור להתמקד בקשר בין יוסף הצדיק לדרעי - אולם הוא גלש, מטבע הדברים, גם לנושאים אחרים: הנהגת ש"ס ופרשת אמסלם.

בחלק הראשון של הראיון, דיבר דרעי על השהות בכלא ועל התקופה בה הקדיש את כל עיתותיו ללימוד תורה. "אני מאמין באמונה מוחלטת שכל אדם צריך למלא את יעודו, לקראת עולם הבא. הייתי אברך, בן ישיבה, החלום שלי היה להקים ישיבה גדולה לספרדים. רצה הבורא ונמשכתי לכיוון הפוליטיקה. הייתי מהמייסדים של תנועת ש"ס והגעתי לאן שהגעתי. גדולי ישראל נתנו לי את התחושה שזה תפקידי בעולם", אמר דרעי.

"בבית-הסוהר חייתי את השליחות שלי. מילאתי את השליחות שלי בכלא, למדתי ולימדתי תורה וקיימתי המון שלום-בית בין אסירים שלא נתנו גט", סיפר.

דרעי סיפר במהלך התוכנית על ההבטחה שקיבל ממרן הגר"ע יוסף שליט"א, רגע לפני שנכנס לכלא - כי הנהגת ש"ס ניטלת ממנו כפיקדון.

"כשיצאתי מבית-הסוהר, הדבר הראשון שיכולתי לעשות - לחזור לרחוב הקבלן 45 (מקום מגוריו של מרן. מ.כ) ולקבל את הפיקדון שהפקדתי. כולם יודעים שהרב הכריז שכשאני ייצא - אקבל את הפיקדון.

"לא ביקשתי את הפיקדון, כי הרגשתי שאם יש אחרים שיכולים לעשות את העבודה הזאת - ואני לא מחוייב לעשות את זה, אני יישב בבית וילמד תורה".

מה דעתו על פרשת אמסלם שהכריז שהוא מייצג נאמנה את הציבור הספרדי. "סיכמנו שנדבר רק על פרשת השבוע", אמר דרעי במבוכה בפתח התשובה. "לא אתייחס לגופם של אנשים, אבל אני כן יכול להגיד - ססמאות הכי קל להפריח... מה זה יהדות ספרד", שאל דרעי והחל לפרט את הפריחה של מוסדות הספרדים בשנים האחרונות.

דרעי אמר שהוא מעודד יציאה של חרדי ללמוד באוניברסיטה. "כשהייתי יו"ר ש"ס לא היה חרדי אחד שלמד באוניברסיטה. היום יש למעלה מ-6,000 סטודנטים חרדים. אין לי ספק שצריך לעודד את זה. כל מי שלא לומד תורה מספיק - שילך ללמוד באוניברסיטה", אמר דרעי.

בסיום הראיון, נשאל דרעי האם ירוץ עם אמסלם. "הוא הצהיר בראיונות שהוא לא רוצה לרוץ איתי, כי יש לנו דעות שונות. אז מי אני שיחלוק עליו", סיים דרעי בחיוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר