צפו בוידאו

שערי השמים ננעלו? היום בכותל: תפילה לגשמים

הדאגה למטר השמים הוציאה היום רבים מבתיהם שבאו להעתיר תפילה בכותל המערבי. התפילה המרכזית נערכה היום ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר. אבל יש גם גורמים רבניים שמתנגדים לעצרות התפילה וימי הצום שנקבעו (חדשות)

(צפו בוידאו, באדיבות חדשות 2)

האם אנחנו עומדים בפניה של שנת בצורת, בפעם השביעית ברציפות? החזאים לא מנבאים טובות, והדאגה למטר השמים הוציאה היום רבים מבתיהם שבאו להעתיר תפילה בכותל המערבי.

התפילה המרכזית נערכה היום ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר.

יחד איתם, הצטופפו מאות רבות של מתפללים ברחבת הכותל המערבי, לתפילה שנמשכה שעה ארוכה.

במקביל, נערכו תפילות בבתי הכנסת ועם ישראל כולו זעק מרה והתחנן לגשם. ובכל זאת, למרות ההענות הגדולה לתפילה, לא כולם מצאו לנכון להצטרף אליה.

הרב משה ליכטנשטיין, בנו של ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין שיגר מכתב ובו הוא מפרט את התנגדותו ליום הצום שתיקנה הרבנות הראשית לישראל, בעקבות הבצורת.

"מגוחך להתענות על גשם כאשר הממטרות בישיבה, בבתי הרבנים, התושבים והגינות הציבוריות פועלות כסדרן", הוא כותב.

"איך ניתן להתענות על מיעוט גשמים כאשר ממשיכים להשקות את גינות הנוי וכיצד ניתן לפתוח את ארון הקדש ולזעוק על חוסר במים כאשר לא נעשה כל מאמץ רציני לצמצום צריכת המים?".

עוד מוסיף הרב ליכטנשטיין: "הנזק בתענית הוא היותה אויב גדול יותר לעשייה החינוכית והחוויה הרוחנית. ריבוי תעניות גם כאשר אינן נצרכות גורם לזילות".

לדבריו, "מעמד הרבנות הראשית רחוק מן המציאות המתוארת בתלמוד, ואינו מחייב את כלל הציבור. הלוואי והמציאות הייתה אחרת, אך היא איננה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר