אסון בצפון ● דיווחים

הכבאים: "המצב משתפר"; היום צפוי לרדת גשם באזור

עשרות מטוסי כיבוי ומסוקים מחדשים הבוקר את מאבקם באש המשתוללת ברכס הכרמל. כבאים: זה המצב הטוב ביותר מאז החלה השריפה, ביום חמישי בצהריים. החזאים מעריכים כי גשם צפוי לרדת ולסייע במאבק נגד האש. הפלסטינים שלחו כמה כבאיות שיסייעו גם הם במאבק. צפו בוידאו מיוחד (חדשות)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |

(צפו בוידאו: תיעוד אווירי ממאמצי הכיבוי)

עשרות מטוסי כיבוי ומסוקים מחדשים הבוקר את מאבקם באש המשתוללת ברכס הכרמל, ואשר כילתה כבר יותר מ-40 אלף דונמים ו-4 מיליון עצים. הכוחות ממקדים את מאמצם בשני מוקדים: הר שוקף וניר עציון.

באזור החי-בר שבמורדות הכרמל, ממשיכים כוחות הכיבוי במאבק לבלום את האש, אחרי שהצליחו להשתלט עליה. במקביל, יחודש הבוקר גם המאבק בשריפות בכמה מוקדים בעוספיא, בשווצריה הקטנה ובניר הוד.

כבאים סיפרו הבוקר לגלי צה"ל כי המצב הינו הטוב ביותר מאז פרצה השריפה ביום חמישי. "באזור ניכר גם פחות עשן בהשוואה לימים האחרונים", אמרו. במקביל, בשירות המטאורולוגי מציינים כי הלילה יחל לרדת גשם קל באזור, שיתחזק לקראת סוף השבוע.

הלילה נחת בנמל התעופה בן גוריון ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם שהגיע מארצות הברית. תקלה טכנית מעכבת את כניסתו לפעולה, אולם במהלך היום הוא יחל לסייע במאמצי הכיבוי של השריפה הגדולה.

המטוס, מסוג בואינג 747, הוא מטוס הכיבוי היחיד בעולם שמסוגל לפעול גם בלילה. כלי הטיס מסוגל לשאת 80 אלף ליטרים של מים, פי 16 ממיכלית כיבוי ממוצעת. בניגוד למטוסים שהגיעו עד כה לישראל, הוא מצויד באמצעים לראיית לילה ויש ביכולתו לפעול גם אחרי רדת החשיכה.

במהלך הבוקר הגיעו לישראל גם שלוש כבאיות פלסטיניות ומספר כבאים, על מנת לסייע בשריפה המשתוללת. זאת, הודות לסיכום שהושג בין מתאם הפעולות בשטחים לשר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר