אפקט האמבוש התקשורתי

בישיבת הממשלה: נתניהו שיבח את כולם, חוץ מישי

בנאום שנשא בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת שנערכה הבוקר בכרמל לאות הזדהות עם האסון, הודה ראש-הממשלה בנימין נתניהו לארגוני הסיוע זק"א ומד"א, לצד שרים וגורמים שונים שהתגייסו לכיבוי בשריפה. את שמו של שר הפנים שמופקד על מערך הכבאות בישראל, הוא בחר להשמיט. הנאום המלא (חדשות, בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(פלאש 90)

האמבוש התקשורתי על שר הפנים אלי ישי - בעקבות מחדל הכבאיות - עשה את שלו. בישיבה הממשלה הבוקר, שנערך בסמוך לכרמל, ראש-המשלה בנימין נתניהו הודה לכולם, מלבד השר ישי.

"בראשית דברי אני רוצה לומר שליבנו עם המשפחות שמביאות את יקיריהן לקבורה, העם כולו מזדהה עם כאבכם ועם גבורת הנספים", אמר נתניהו. "הממשלה מתכנסת היום בטירת הכרמל כדי לדון במתן סיוע מהיר לאזרחים שפונו מבתיהם ושבתיהם נהרסו בשריפת הענק. אנחנו מצווים לשקם את המפונים, לשקם את הבתים, לשקם את התשתיות ולעשות את זה במהירות האפשרית. שוחחתי עם השרים לפני הישיבה וחשוב לומר זאת כאן ועכשיו: אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה ביורוקרטיה, אני רוצה קיצור תהליכים, אני רוצה פתרונות מהירים, אני רוצה שתוך ימים אחדים כל האנשים יוכלו לחזור לבתיהם או לסידורי דיור אלטרנטיביים, עד שתיגמר עבודת השיפוץ והשיקום.

"בנוסף, אנחנו נשיק היום את הפעולה שתביא לתוכנית שיקום ליערות הכרמל, ובעניין הזה אני רוצה להודות למשרד להגנת הסביבה והרשות להגנת הטבע והגנים וגם לקרן הקיימת לישראל, וליו"ר אפי שטנצלר.

"אני יודע שאתם עושים הרבה בעניין הזה במיוחד בימים אלה. אנחנו עדיין בעיצומה של שריפת יער ענקית. הכבאים עושים עבודת קודש תוך חירוף נפשם, אבל צריך להבין שבסוג שריפה כזה, רק מטוסי כיבוי יכולים להכריע את השריפה. ובזה אנחנו עוסקים יומם ולילה. גייסנו למעלה מ-30 כלי טיס ממדינות העולם. היום בצהריים אמור להיכנס לפעולה גם מטוס ענק הסופר-טאנקר ששכרנו מחברה אמריקנית. אני מאמין שבאמצעים אלו ניתן לתחום את האש וגם להביא לכיבויה".

נתניהו מתגונן: "כולם מבקשים סיוע"

"צריך להבין ששריפות יער ענקיות הן שונות בתכלית מדליקות שגרתיות. הדרך היחידה, לטיפול בשריפות כאלה היא בשילוב, לא רק של כוחות קרקע, אלא גם בשיתוף כוחות אוויריים, מקומיים ובין לאומיים כאחד. כך נוהגות גם מעצמות העל. בשריפת הענק בקליפורניה, ארה"ב לפני שנים אחדות קיבלה סיוע מ- 8 מדינות, לא היססה ולא התביישה לבקש את הסיוע הזה, כולל ממדינות שאנחנו ביקשנו מהם סיוע דומה.

"בשריפת הענק ברוסיה שהתחוללה בקיץ האחרון, רוסיה לא היססה ולא התביישה לבקש סיוע מאוקראינה וגם ממדינות נוספות. אנחנו גם לא התביישנו ולא היססנו לבקש את הסיוע הזה. כך פעלנו והדבר הזה מביא את התוצאות. אני מעריך שאנחנו בהשתלטות, תיחום ובסופו של דבר בכיבוי האש.

נושא נוסף מתרכז בהקמת מערך כיבוי מוטס מקומי. גם אם יהיה לנו, ואנחנו עובדים על זה עכשיו, מערך מוטס כזה - לא תמיד הוא יפטור אותנו מהצורך לגייס תמיכה בינ"ל, אבל הוא ייתן לנו את האפשרות להביא את "כוס המים" המוטסת לשריפה שנמצאת באיבה.

הנושא של סגירת הפערים במערך הכיבוי השגרתי, הקרקעי, הלא מוטס, הוא נושא חשוב. הממשלה התחילה לטפל בנושא זה, נושא הדורש פתרון כבר 62 שנה. התחלנו לטפל בזה, הוספנו תקציבים, אנחנו מקדמים שינויים אבל הנושא הזה הוא נפרד ונבדל משאלת שריפות הענק.

תודה לכולם, חוץ מישי

"בהזדמנות זו", אמר נתניהו, "אני רוצה לשוב ולהודות לכבאים, לשוטרים, לחיילים לאנשי מד"א, אנשי זק"א, עובדי העיריות, ארגוני מתנדבים למכביר, ואזרחי ישראל שמגלים התנהגות למופת. יש כאן תופעת התגייסות כללית של העם כולו ברגע מכריע של ערבות הדדית והתגייסות משותפת.

"אני רוצה שוב לנצל את ההזדמנות להודות לנשיאים, לראשי ממשלות וראשי מדינות, שהעניקו למדינת ישראל סיוע חשוב ברגע מכריע. אני מבקש להודות לשה"ח אביגדור ליברמן ולאנשי משרדו וכן לעוזי ארד ואנשי המל"ל שעבדו ימים כלילות, כדי ליצור את הקשר, לברר את האינפורמציה, לחבר אותי ואת ממשלת ישראל לאנשים הללו כדי שנוכל להיעזר בהם לכיבוי השריפה בכרמל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר