פרסום ראשון

עו"ד חביליו: "הרב עובדיה ממליץ? זה מנוגד לתקנון"

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, טוען כי יש חשש לשיבושים בבחירות למינהלים הקהילתיים: "עולה לכאורה חשש - כי רשימת מועמדים סוכמה על ידי נציגי המפלגות החרדיות, וקיבלה את ברכת הרבנים". הוא מביא לדוגמה את קריאת הקודש של מרן הגר"ע יוסף שקרא להצביע. בלעדי: המסמך המלא (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עורך-הדין יוסי חביליו, שיגר היום (רביעי) מכתב לשופט בדימוס עזרא קמא, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית למנהלים הקהילתיים, בו הוא כותב שיש חשש לשיבושים בבחירות.

20 אלף מתושבי ירושלים השתתפו אתמול (שלישי) בבחירות להנהלות הציבוריות של חמישה מינהלים קהילתיים בעיר. על-פי ספירת הקולות עברו מרבית השכונות את הסף הנדרש לתקפות הבחירות.

חביליו כותב במכתב ארוך ומנומק, כי חברות המועצה הגב´ לורה ורטון וחבר המועצה פפה אללו פנו אליו בטענות ולפיהן מתעורר חשד באשר למעורבות פוליטית אסורה, של נבחרי ציבור, בבחירות שהתקיימו במינהל הקהילתי בניגוד לתקנון הבחירות.

"קיבלתי העתקים מהקלטות של שיחה טלפונית שבוצעה לכאורה, בין אדם המבקש להתמודד כמועמד במינהל שבנדון עם סגן ראש העיר, הרב אלי שמחיוף", כותב חביליו. "מהשיחה עולה חשש כי בניגוד להוראות תקנון הבחירות, נבחרי ציבור עירוניים, יחד עם רבני השכונות, שותפים לתהליך קבלת ההחלטה בדבר זהות המועמדים, באופן בו מתגבשת ´רשימת מועמדים מומלצת´ על ידי הרבנים ונבחרי הציבור".

עוד כותב חביליו: "עניין קיומה של רשימה מומלצים מוסכמת על ידי הרבנים ונבחרי הציבור עולה גם מתוכנן של שיחות נוספות שהקלטתה הועברה על ידי חברת המועצה הגב´ ורטון.

"מתלונות חברי המועצה וכן תלונות נוספות שהועברו אלי עולה לכאורה חשש כי רשימת מועמדים מוסכמת סוכמה על ידי נציגי המפלגות ´אגודת ישראל´, ´דגל התורה´ ו´ש"ס´, ייתכן יחד עם רבנים וקיבלה את ברכת הרבנים שקראו לציבור להצביע עבורה".

חביליו מביא לדוגמה את הקריאת קודש של מרן הגר"ע יוסף שקבע שחובה על כל מי שיש לו זכות להשתתף בבחירות, "לבחור את הנציגות החרדית האמורה". היועץ המשפטי לעירייה הודעות של רבני שכונות בנושא.

בסיום המכתב, כותב חביליו כי ישנו חשש לכאורה למעורבות של נבחרי ציבור בגיבוש רשימת המועמדים - בעיקר בעקבות הקריאות של הרבנים וברכתו של הרב עובדיה יוסף.

מקריאת המכתב עולה, כי חביליו כנראה לא שמע על המושג הידוע של "ועשית ככל אשר יורוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר