ההר הוליד עכבר?

יוזמי ה"כולל" החרדי בהר הבית: המשטרה מתנכלת

"התנועה לכינון המקדש" הכריזה על הקמת כולל חרדי בהר הבית, והבטיחה לכל אברך 100 ש"ח תמורת כל יום לימוד, אבל מתברר שהיוזמה לא מתרוממת - בעיקר בשל התנכלות של המשטרה לראשי הארגון והכולל. בתנועה לא אומרים נואש, ומבטיחים "למנוע את מעשי הנבלה וההתנכלות של המשטרה" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
חרדים בהר (ארכיון)

המשטרה מנעה ממזכיר "התנועה לכינון המקדש" הרב יוסף אלבוים להיכנס להיכנס להר הבית למשך שבועיים, לאחר שבשבועות האחרונים התנועה הרחיבה פעילותה וניסתה להקים "כולל" חרדי במקום.

בשבוע החולף, בזמן שהרב אלבוים הוביל קבוצה של כ-40 מטיילים בהר הבית, התברר לו כי המשטרה מונעת ממנו מלהיכנס למתחם.

במשטרה הסבירו השבוע כי הסיבה לאיסור היא כוונתם של אנשי התנועה להקים כולל ללימוד משניות על הר הבית, ובעקבותיו עלולות להתחדש המהומות האלימות בהר הבית.

במודעה שפרסם הארגון לפני שבועות אחדים, נאמר כי אברכים שילמדו במסגרת הכולל בהר הבית יתוגמלו ב-50 שקלים ליום.

בעקבות ההתנכלויות, הודיעה התנועה לכינון המקדש כי "בעקבות מעשי הנבלה וההתנכלות של משטרת הר הבית, המחיר ליום לימוד בכולל החרדי עלה ל- 100 ₪ ליום, בחור כאברך".

בתנועה הבטיחו כי בימים הקרובים תתחדש העלייה להר, ובין היתר יוקם הכולל החרדי.

יש לציין כי בהזדמנויות רבות הדגישו גדולי ישראל כי העלייה להר הבית אסורה בהחלט. בשנה שעברה, קודם חנוכת בית הכנסת "החורבה" המשוחזר, יצאה הודעה מביתו של מרן הרב עובדיה יוסף המדגישה כי העלייה להר אסורה.

בשנה שעברה, במהלך ביקור שערך נשיא המדינה, שמעון פרס בסוכתו של מרן הגרי"ש אלישיב, בחר הגרי"ש להעלות את נושא המהומות באזור הר הבית. פרס הדגיש בפני מרן פוסק הדור כי מדובר בסכנת נפשות של ממש ובאירועים שעלולים להתפתח לידי שפיכות דמים.

פרס אף ביקש ממרן הגרי"ש לתת משנה תוקף מחודש לאיסור העלייה אל הר הבית. מרן ציין בפניו ואמר ”הציבור מכיר את דעת ההלכה ויודע שהעלייה להר הבית אסורה מדאורייתא”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר