ט"ו בשבט: מהם הפיצוחים הפופולאריים ביותר?

מה אתם הכי אוהבים? סקר חדש בחן את הרגלי הפיצוח של העם בישראל וגילה כי האהובים עלינו הם הגרעינים השחורים. וגם האבטיח. עשראל הפכה למעצמה גרעינית, כאשר היא מדורגת במקום השני בעולם אחרי שוק ה"מפצחים" הספרדי. כך לדוגמא, כ-80% מהישראלים רגילים לצרוך פיצוחים באופן קבוע

ב. ניסני | כיכר השבת |
(פלאש 90)

מכבדים את המסורות, קונים את פירות הארץ: זינוק חד בצריכת הפירות היבשים ומגוון הפיצוחים לקראת ראש השנה לאילנות. מסתבר שהציבור בישראל מכבד את מסורת כיבוד היום בפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל (המיובאים לרוב מרחבי תבל...), ומביא לזינוק של 300% במכירות.

אם שוק הפירות היבשים במהלך השנה נאמד בכ- 600 מיליון שקלים, לצד שוק הפיצוחים הנאמד בכ- 800 מיליון ₪ בשנה. באופן קבוע, בתקופת ט"ו בשבט חל גידול של כ- 300% בצריכת הפירות יבשים וכ- 40% בצריכת הפיצוחים.

לדברי עמי ורטהיימר מ´מיה´, 34% מסך המכירות השנתי של הפירות היבשים מתבצעות בימים אלו, כאשר בתקופה זו בלבד מגלגל השוק למעלה מ-200 מליון שקלים.

"אנו צופים ביקוש וצריכה מוגברת בשנה זו" אומר ורטהיימר, ככלל, המודעות הגוברת לבעיית הימצאותן האפשרית של חרקים במינים שונים, הביאה לדרישה גבוהה גם במגזר הכללי למוצרים בכשרות, בגלל הדגש על שיטות אחסון נקיות וביקורת על הליכי האריזה".

לדבריו, בשנה זו בה חל ט"ו בשבט בסוף השבוע, צפוי גידול משמעותי דווקא בקטגורית הפיצוחים שהפכו בישראל לחלק מסעודות השבת".

מנתוני החברה עולה כי סל הקניות הממוצע לחג נאמד בכ 50-80 ₪, כאשר הפירות המבוקשים הם: תמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים ותאנים. מסקירת CIA עולה כי כ-75% מהציבור בישראל רוכשים פירות יבשים לקראת החג, וכ–55% רוכשים פיצוחים למיניהם. הפיצוחים הפופולאריים ביותר בישראל הם הגרעינים השחורים –-45% מקוני הפיצוחים צורכים גרעינים אלו בקביעות, כ-30% צורכים פיסטוק חלבי ואחוז זהה צורך שקדים.

בהמשך פופולאריים גרעיני האבטיח, הבוטנים ואגוזי הקשיו. ישראל הפכה למעצמה גרעינית, כאשר היא מדורגת במקום השני בעולם אחרי שוק ה"מפצחים" הספרדי. כך לדוגמא, כ-80% מהישראלים רגילים לצרוך פיצוחים באופן קבוע, וכ–45% קונים פיצוחים אחת לשבוע, בדרך כלל לקראת שבת, בשווי ממוצע הנאמד בכ- 40 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר