דודי אפל מדבר לראשונה

"אני גם איש עסקים מצליח, גם חרדי, גם חבר של אריה דרעי"

שבועיים לפני תחילת הדיון בערעורו של דודי אפל על הרשעתו בשלושה תיקי שוחד, הוא העניק ראיון ראשון לזלמן רודרמן מ´בקהילה´: "אני גם חרדי, גם ימני, גם איש עסקים מצליח, גם חבר של אריה דרעי וגם אדם שהולך עם האמת עד הסוף" ● בלעדי: "כיכר השבת" מגיש קטעים נבחרים מהראיון (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

בא´ באייר, עוד קצת יותר משבועיים, יחל הדיון בערעורו של איש העסקים דודי אפל, שייערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

כזכור, לפני שנה, ב-2010 הורשע אפל בשלוש עבירות של שוחד, הקשורות לקידום ענייניו העסקיים בחברות הבנייה שבשליטתו.

ההרכב שידון בערעורו של אפל יכלול את נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר ואת השופטים ג´ורג´ קרא ומרים סוקולוב, שרק לאחרונה עלו שמותיהם לכותרות בהיותם שני השופטים המחמירים בגזר דינו של האזרח הישראלי מספר אחת לשעבר.

רדיפה אישית. בדיון בבית-המשפט

הבטן של אפל מלאה ועורכי דינו רותחים מזעם על עצם ההרשעה כמו גם על כל אופן התנהלות התביעה בעניינו. אנשים הסובבים את אפל משוכנעים כי מדובר ברדיפה, לא פחות.

רדיפה על רקע אישי של אדם שבמשך כל חייו, כך הם טוענים, לא הורשע אפילו בעבירת תנועה. אדם שכל התיקים שנפתחו בעבר נגדו הסתיימו בלא כלום. בעיקר – וזאת אולי הנקודה המרכזית ביותר – רדיפת אדם שמשטרת ישראל בכבודה ובעצמה הגישה המלצות מפורשת שלא להעמידו לדין באותם תיקים שבהם החליטה הפרקליטות לתבוע אותו, תביעה שכאמור הביאה להרשעתו.

רדיפה אישית

"אני לא מוכן לדבר על פרטי המשפט שלי ובוודאי שאיני רוצה להצטייר כמי שמנסה להשפיע בדרכים עוקפות על תהליך שעומד להיות נדון בקרוב בבית המשפט המחוזי", אומר אפל בראיון ראשון בלעדי שהעניק לעיתונאי זלמן רודרמן מעיתון "בקהילה", בחדר עבודתו המוקף ספרי קודש, שעה שמאחוריו ניצבות על מדף תמונותיהם של שני הוריו המנוחים, אברהם וויולט אפל.

"דבר אחד ויחיד אמרתי תמיד ועליו אני מוכן לחזור גם כעת: אני רוצה משפט צדק. לא יותר אבל גם לא פחות. אני מאמין במערכת המשפט הישראלית ומתפלל שהיא תשכיל לחשוף את האמת כמות שהיא". רדיפה, אומרים עורכי דינו של אפל. רדיפה אישית מתמשכת, טוענים גם חבריו של האיש.

מהפך רוחני

במהלך הראיון המיוחד, חוזר אפל לאירוע "משמעותי ביותר בחייו" שאיננו קשור כלל לא לעסקים ולא לתביעות משפטיות, אלא לנושא אחר לגמרי.

"בשנת תש"נ קרה לי דבר מוזר", מספר אפל וניצוץ ניצת בעיניו. "בוקר אחד אני מקבל טלפון מלשכתו של שר החוץ באותם ימים, דוד לוי. העוזר שלו מספר לי סיפור משונה על אחד מעוזריו של ראש הממשלה לשעבר שיום בהיר אחד נעלם מהמשרד כאילו בלעה אותו האדמה. והעוזר הזה הגיע כעת למשרד החוץ כשבאמתחתו ספרים שהוא מבקש למכור ולהפיץ. לא ממש הבנתי את פרטי הסיפור אבל הצעתי למטלפן להפנות את האיש עם הספרים אליי.

התחלתי לרעוד. אפל

"בא אליי אדם שלבש בגדים מהוהים ונשא ארגז עם חבילת ספרים. ´מצאתי את חיי בספרים הללו´, הוא אומר לי ומציג לפניי מספר ספרי קבלה. שילמתי לו על הספרים והוא הלך. אני פותח את אחד הספרים ופתאום האותיות כמו עולות אליי מתוך הספר ונכנסות לי לעיניים. נאחזתי התרגשות גדולה והתחלתי לרעוד בכל הגוף.

"סגרתי את הספר וניסיתי לעכל את מה שאירע. אני איש ריאליסטי שמעודי לא האמנתי בדבר שלא ראיתי בעיניי או הבנתי בהגיוני. ופתאום העניין הזה... עזבתי את המשרד וחזרתי לביתי. למחרת שבתי למשרד ופתחתי את הספר, ושוב אותה תופעה תוקפת אותי. האותיות עולות ונכנסו לתוך העיניים ואני מתחיל לרעוד. סגרתי את הספר וסוד גדול ביותר התגלה לי ושעליי להתחיל לטעום ממנו ולהתוודע אליו טיפין טיפין".

המפגש המפתיע והמיסטי עם ספר הזוהר פתח אצל אפל תהליך שהוביל למהפך בחייו. בהדרגה הוא החל לשמור מצוות וללמוד תורה. הכיפה שהופיעה יום אחד על ראשו גרמה להרבה מאוד גבות להיזקף. "אני זוכר את אריק שרון נעמד יום אחד לידי ומשים עצמו כמודד עם ´סרט מדידה´ את הכיפה שעל ראשי. ´יש לי חשש שהכיפה שלך גדלה מאז אתמול´, הוא אומר לי בהומור החד שלו".

בשנים האחרונות סדר יומו של אפל השתנה מאוד. "אני ישן כל לילה בערך שעתיים", הוא אומר. "בין תשע וחצי ל-11 וחצי בערב. אז אני קם ולומד תורה כל הלילה, כ-10 שעות. בבוקר אני מתפלל ופותח יום עבודה".

אפל אומר שהחיים שלו היום הם – תורה. "זה הדבר היחיד שמעניין אותי באמת. תן לי ללמוד תורה בכל רגע פנוי ועשית אותי המאושר עלי אדמות. כל יתר הדברים, עסקים, פוליטיקה, פשוט לא מעניינים אותי".

מחפשים אותי

לאפל ולרעייתו שבעה ילדים, שישה מהם נשואים והורים לילדים. איך קיבלו בני המשפחה הקרובה את המהפך הרוחני והדרמטי שחל פתאום באביהם? אפל בורר את מילותיו כשהוא משיב על כך. הרעיה הלכה בעקבותיו.

כמו אצלו, גם אצלה השינוי התרחש בשלבים. היום ביתם של דוד אפל ורעייתו מתנהל כבית חרדי לכל דבר ועניין. מקצת הילדים, "יעשו זאת בקצב שלהם", כהגדרת האב. ויש מהם שהלכו לגמרי איתו ושנמצאים באותו מקום שבו הוא נמצא.

אנחנו מנסים לגרור את אפל לנושא המשפטי התלוי ועומד כנגדו – ללא הצלחה יתירה. הוא מסרב בתוקף להתייחס לפרטים המשפטיים. אפילו על שאלתנו, אם אמנם הוא חש שרודפים אותו באופן אישי, הוא ממאן להשיב.

"תמיד הייתי אאוט-סיידר ומאז שחזרתי בתשובה זה התחזק עוד יותר", הוא אומר בחיוך. "אני גם ימני, גם איש עסקים מצליח, גם חרדי, גם חבר של אריה דרעי וגם אדם שהולך עם האמת עד הסוף ולא עושה חשבון לאף אחד. ייתכן שישנם כאלה שזה קצת יותר מדי בשבילם". זה המקסימום שאנו מצליחים לחלץ מפיו.

מי הם אותם אנשים שאולי אתה "קצת יותר מדי בשבילם", נשאל אפל על-ידי "בקהילה". הוא מסמן בידיו תנועה של נעילת הפה.

"כפי הנראה, יש גורמים בפרקליטות שאינם מוכנים להשלים עם כישלונם המשפטי בפרשת ´אדירים´ ובפרשות נוספות", טוענים דורשי טובתו של אפל. "הגורמים שמאחורי רדיפתו של דוד חייבים להיות חזקים מאוד, אנשים שמסוגלים להניע מערכות שלמות", הם מוסיפים ואומרים.

בהקשר הזה מציינים הדוברים את ההאזנות הסתר הלא חוקיות שנעשו לאפל בפרשת ´בראון חברון´ ובפרשת ´האי היווני´. במשך כשלוש שנים האזינו חוקרי המשטרה בניצוחו של ראש אגף החקירות לשעבר, ניצב משה מזרחי, לכ-100 אלף שיחות (!) עסקיות, פוליטיות ופרטיות של אפל ובני משפחתו, לרבות ילדיו הקטינים.

"כדי להשיג צווים חוזרים ונשנים של בית משפט, שיאפשרו למשטרה את קיום ההאזנות הבלתי פוסקות, היו אנשי אגף החקירות פונים בכל פעם לשופט אחר, תוך שהם מסתירים ממנו את משך תקופת ההאזנה האמיתית", טוענים הדוברים המשוכנעים בניקיון כפיו של אפל.

"מאוחר יותר נוספה לכך שערורייה אחרת, כאשר ניצב מזרחי ואנשיו העלו באש חלקים נבחרים מבין תמלילי הקלטות הסתר שביצעו. עם היוודע הדבר, נפתחה חקירת מח"ש בנושא. סופה של פרשת האזנת הסתר היה בבדיקה שנערכה. בעקבותיה הודח מזרחי מתפקידו הבכיר במשטרה".

מזרחי עצמו הודח, "אולם המוטיבציה", כך טוענים החברים, "המוטיבציה הבלתי פוסקת לפגוע באפל, חייבת להיות מונחית על ידי גורם במערכת המשפטית המרכז בידיו הרבה מאוד כוח ועוצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר